Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sykemelt pga stress/ den berømte veggen.

Zitrix

Anbefalte innlegg

Yes, da har jeg virkelig klart det. Jeg er nå 20 år og er utbrent eller møtt den fantastiske veggen. Jeg jobber / jobbet som telefonselger rettet mot bedrifts markedet, og jeg har altid elsket jobben. Jeg stiller vell klart under betegnelsen arbeids narkoman, og det å jobbe 10 timer hver dag var forventett og jeg tok det som en lek helt siden jeg var 18 år. For 3 måneder siden begynte syntomene mine å komme som trøtthet, vont i hode osv, men jeg ignoerte bare signalene og kjørte meg bare hardere og hardere. Budsjett skal nås og jeg ville altid ha den fete provisjonen minn, men for 4 uker siden sa det STOPP jeg klarte ikke lenger å stå opp og begynte å grue meg for å dra til jobb var redd for å møte team ledern minn var redd for alt som hadde med jobben minn og gjøre.

Det jeg lurer på er om det er noen som her som har hatt møtt veggen og kan fortelle meg litt om hvordan dere har hatt det og om hvordan mann kommer seg tilbake til arbeids livet fort. btw ja jeg er dysletiker ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg hadde et lite kort møte med veggen i ca 20 års alderen selv. Det var egentlig ikke å møte veggen, mer som å hilse på. Eg ble da apatisk og konstant syk i et par ukers tid før eg fikk sykemelding for en måned. Når eg så kom tilbake var eg en del erfaringer rikere og klarte å komme meg tilbake i NORMALT arbeid igjen på kort tid.

Så eg har dessverre ikke noen erfaringer å dele fra et skikkelig møte med veggen, men det viktigste av alt er å ta det seriøst(ikke det at eg tror du ikke gjør det :) ).

Lenke til kommentar
Yes, da har jeg virkelig klart det. Jeg er nå 20 år og er utbrent eller møtt den fantastiske veggen. Jeg jobber / jobbet som telefonselger rettet mot bedrifts markedet, og jeg har altid elsket jobben. Jeg stiller vell klart under betegnelsen arbeids narkoman, og det å jobbe 10 timer hver dag var forventett og jeg tok det som en lek helt siden jeg var 18 år. For 3 måneder siden begynte syntomene mine å komme som trøtthet, vont i hode osv, men jeg ignoerte bare signalene og kjørte meg bare hardere og hardere. Budsjett skal nås og jeg ville altid ha den fete provisjonen minn, men for 4 uker siden sa det STOPP jeg klarte ikke lenger å stå opp og begynte å grue meg for å dra til jobb var redd for å møte team ledern minn var redd for alt som hadde med jobben minn og gjøre.

Det jeg lurer på er om det er noen som her som har hatt møtt veggen og kan fortelle meg litt om hvordan dere har hatt det og om hvordan mann kommer seg tilbake til arbeids livet fort. btw ja jeg er dysletiker ;)

------------------------------------------------------------------------------

ja, jeg kjenner meg igjen.. har tidligere møtt veggen flere ganger, av diverse årsaker...

jeg jobber også som selger...

men for min del så møter jeg "veggen" i ny og ne....

det handler ofte om å kjøre for ekstremt på.. (arbeidsnarkoman?)

tinget i salg er ofte at man kan se $$$ foran veldig mye, og man mister glød...

det hjelper ofte å tenke "faen heller da, dette er bare mennesker, jeg er bare ett menneske...etc"

Det er viktig å se at det er bare vits å jobbe for en selger når du er i humøret, jeg har tatt ut egenmeldinger pga. følt at jeg ikke er "DER" i formen, og det var RIKTIG.

Greit å vite at du ER best, uansett...

du trenger ikke å nå budsjettet, ikke tenk sånn... budsjettet møter nok deg til slutt...

kvalitet framfor kvantitet sier alltid jeg...

Sørg for humøret ditt, gi faen i press på resultatet.

Jeg er bare best fordi jeg gir flyvende faen i å møte andres forventninger,

kun du vet hvordan resultatet dukker opp.

Jeg var mer eller mindre der du er nå, dette var for 2-3 ukers tid siden....

Ta deg litt fri, bruk egenmelding eller hoax-sykemelding... (det er psykisk vi selgere trenger fri)

Når du først går tilbake igjen, tenk mest at du skal ha det gøy, for din egen del.

Og du veit vel det er GØY å tjene $$$, ;)

Lenke til kommentar

For meg har det hjulpet å gå til fysioterapaut. (Ble så anspent i muskelaturen og alle plagene det fører med seg). Og etter hvert begynne å trene meg opp igjen. Ellers ta livet med ro. Det hører vel med til historien at jeg måtte slutte i jobben for å bli frisk.

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...