Balleflass Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Er det noen regler for utgangshastighet på airsoft våpen? siden noen er på 250fps som pistoler og sånn og så ser jeg sniper rifler til over 500fps. er det noe om at sniper ikke kan skyte innenfor en viss rekkevidde på 10m f.eks. eller? alt av informasjon er til hjelp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 En slik regel har jeg aldri hørt om før. Man må heller ikke glemme at airsoftkuler mister farten betydelig fortere enn vanlige kuler. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 er ingen regel, kommer helt ann på kvalitet og pris. Har sett noen helt vanvittige snipere, som også er dyre vel å merke, tror det meste jeg har sett er sniper med 1500 fps. skal man snipe så gå for luftgevær, litt kraftigere men mye artigere, med mindre du skal skyte på noen da Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 skal spille krig. tenkte je sku kjøpe mæ en airsoft sniper md en 500-750fps utgangshastighet. men lurte på om det var lov siden i paintball får vi ikke gå over 300fps Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 paintball vil jo oppretholde farten mye lenger og har større skadeomfang. og gjør skit vondt å bli truffi på bar hud, og det bare med en amatør markør. tyngre større kuler. softgun kuler mister mye fart fordi de er så lette og vinden tar dem lett. temperatur forandringer osv. Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 så ingen regler om at jeg ikke kan plante en kule i ræva på en motstander på 3 meters hold md ei rifle på 750Fps altså? Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 haha, jeg vet ikke selve reglene i spillet sånn sett altså, men regler er da ikke noe gøy! Lenke til kommentar
retarded_player Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 gå inn på NASF's nettsider og les reglene der, de gjelder for alle NASF's organiserte spill. tror ikke det er sikkerthetgrense før 350+fps over 450 er det ganske mange meter. men så lenge dere bare spiller for dere selv er de ikke egentlig vanlig med sånne regler. kan være nyttig å lese medic-reglene siden medics ofte blir brukt til vanlig=) Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 så ingen regler om at jeg ikke kan plante en kule i ræva på en motstander på 3 meters hold md ei rifle på 750Fps altså? Hadde du gjort det i klubben jeg er med i så hadde du trolig fått juling og blitt kastet ut. Lenke til kommentar
haakl Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 på nasf skriver de alt om sånne regler, det er også en maksgrense som er lov i norge (utenfor nasf), som retarded player sa tidligere; ta en tur innom nasf Lenke til kommentar
crisnaa1 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 det er ingen regler får dette men NASF har satt gresnes på 350-380 FPS på automat våpen og 400-450-500 FPS på bolt-action (ett å ett skudd, sniper) men de som spiller treng ikke følge disse reglene så lenge alle er med på det. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) CP-ape: Kan du henvise til den aktuelle loven som regulerer utgangshastighet på airsoftgevær? Er det våpenloven du sikter til da denne regulerer alle former for våpen, det være seg både spretterter og hagler? Endret 10. april 2009 av Arne Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) CP-ape: Kan du henvise til den aktuelle loven som regulerer utgangshastighet på airsoftgevær? Er det våpenloven du sikter til da denne regulerer alle former for våpen, det være seg både spretterter og hagler? NASF sine regler er 1-350 FPS, Full auto, 0m sikkerhetsavstand med hensyn. 351-450 FPS, Semi auto, 10m sikkerhetsavstand 451-500 +10% slingringsmonn dvs. maks 550 FPS, Bolt action, 30m sikkerhetsavstand SIBO (Strid I Bebygget Område) 300 FPS, Semi auto, 0m sikkerhetsavstand med hensyn. Disse reglene gjelder for klubber tilknyttet NASF, og som guidelines for andre klubber som ikke er tilknyttet NASF. Hvis man ikke holder på organisert så har ikke dette noe å si for deg så lenge du ikke har planer å lage/melde deg inn i en klubb. Da kan det hende du må gjøre noe med våpnet eller følge noen enkle regler. Er også noen klubber som ikke er tilknyttet NASF som Vipers, SCAK, FAST og BlackShadow f.eks. Så, nei. Det er ingen regler for hvor kraftig et airsoft våpen skal være i Norges lover. Du kan tune så mye du vil. Endret 11. april 2009 av KingArms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå