Gå til innhold

noen bærbarspørsmål...

Anbefalte innlegg

1.kjøpte meg nettopp en bærbar: ecs g732 med en cdrw/dvd spiller. vet noen hvordan jeg kan gjøre denne dvd-spilleren sonefri?det fulgte ikke med manual med dvd-spilleren...

2.jeg prøvde tv-ut, men hvordan får jeg satt ned oppløsninga på tv`en?den står permanent på 1024x768 og dette er teit da tv`en bare støtter 800x600...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1.kjøpte meg nettopp en bærbar: ecs g732 med en cdrw/dvd spiller. vet noen hvordan jeg kan gjøre denne dvd-spilleren sonefri?

Hei!

Du må kikke i brukermanualen som ofte er på en CD-ROM. Som regel lar dette seg løse ved å a) høyre-klikke på Min Datamaskin, Properties, Hardware, Enhetsbehandling, velg CDRW/DVD-brennerens "Properties" og velg deretter fanene som løser problemet.

Dersom det ikke løser problemet bør du se i programvaren som følger med din CD-RW/DVD-ROM. Kjør DVD-spilleren og let frem i egenskapene for å enable enheten.

2.jeg prøvde tv-ut, men hvordan får jeg satt ned oppløsninga på tv`en?den står permanent på 1024x768 og dette er teit da tv`en bare støtter 800x600...

Gå til Kontrollpanel, Skjerm, Settings og deretter Advanced. Nedskaler oppløsningen.

Det burde elementært løse problemet.

Lykke til!

_______

Nasir I.

www.barbara.no

Lenke til kommentar

sjekket properties to dvd-en, har 5 valg av sone igjen så det blir vansklig å gjøre noe med siden jeg ikke har diskettstasjon og da ikke kan kjøre firmware-upgrade fra diskett...

når det gjelder oppløsning på skjerm har jeg selvsagt prøved å nedskalere denne,men den vil ikke skifte oppløsning på tven, det står bare det at den vil bruke max oppløsning som da er for høyt for min tv...

Lenke til kommentar

Det er som regel regionsinndeling for soner. Det kan være Europa, Norden eller Norge.

Finner du ikke noe av dette er det synd.

Ellers, tror jeg at det kan være TVen som må innstilles. Uansett hva du gjør med skjermen, så bør du være forsiktig med å justere på oppfriskningsfrekvensen(i Hz). PCen kan bli ødelagt.

Prøv help-menyen i Win XP.

Eller forsøk hos;

http://www.tweakxp.com/tweakxp/

-------

Nasir Iftikhar

www.barbara.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...