jH- Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Har en minnepinne som ser ut til å takke for seg, så jeg trenger å få innholdet ut og over på en annen pinne. Er da på jakt etter et program som kan kopiere det nøyaktige innholdet av minnepinnen over til 1 fil, som jeg i ettertid kan kopiere ut på den nye minnepinnen. Gjerne en fordel hvis programmet er gratis. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hvorfor? Hva skal du oppnå med dette som du ikke kan oppnå ved å dra filene til en mappe på maskinen og tilbake på en ny minnepenn? Lenke til kommentar
jH- Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Skjønner at det kan virke merkelig at jeg vil gjøre det på denne måten, men liker å ha orden i sakene. Ved å kun pakke ting sammen i en enkel, får jeg lettere oversikt, og den er lettere å ta med seg. Ønsker også å finne et slikt program som jeg senere kan bruke til mine litt større harddisker. Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 7-zip? Der kan du gjøre filer og mapper om til 1 rar fil... Lenke til kommentar
hernil Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 7-zip? Der kan du gjøre filer og mapper om til 1 rar fil... 7z, ZIP, GZIP, BZIP2 og TAR er formatene 7-zip kan pakke til. Dog kan 7-zip pakke ut rar-filer. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Gå på download.com og last ned winrar. Det står den har 30 dager trial, men den varer ubegrenset, og med full funksjonalitet (til vanlig bruk). Det eneste er at den sier fra etter 30 dager "trial tiden er over", og så må du klikke lukk før du kan bruke programmet. Lag deg en .rar fil av innholdet på pennen, så kan du åpne filer fra den hvis du trenger i mellomtiden. Når du så får ny minnepenn bare pakker du ut .rar filen til den nye minnepennen. Dette vil også spare plass for deg mens du har filen på maskinen din, hvis det har noe å si. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Nå er jo 7-zip foreslått allerede og det er etter min mening et bedre program enn winrar. Men er enig med kjeklulf, ser ikke poenget med dette. Bare lag en mappe på harddisken din og dra filene inn dit. Hvis du da eventuelt vil spare plass eller av en eller annen grunn gjøre det til en fil kan du zippe den med 7-zip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå