Europa Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Et kvadrat er også et rektangel. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Say What? Et kvadrat har fire like store sider. Et rektangel har to og to like lange sider. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Ja? Du motsa ikke der at et kvadrat er et rektangel. Akkurat som at et rektangel er et parallellogram. Endret 11. desember 2008 av Jethrotulling Lenke til kommentar
Thend Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Rektangel betyr vel rettvinkla firkant. meh, seint ute, ja Endret 11. desember 2008 av Thendrup Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Veit ikkje heilt kvifor, men eg liker flagget til Togo veldig godt. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Selv liker jeg Swaziland Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Rektangel betyr vel rettvinkla firkant. meh, seint ute, ja Tar jeg helt feil hvis jeg sier at et kvadrat er en firkant der alle siden er like lange, mens et rektangel har to og to sider like lange. Det du sier er at en rektangel og et kvadrat kan være det samme. Lenke til kommentar
Europa Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Tar jeg helt feil hvis jeg sier at et kvadrat er en firkant der alle siden er like lange, mens et rektangel har to og to sider like lange. Nei. Men at to og to sider er like lange utelukker ikke at alle fire kan være like lange. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Er det ingen som blir med og lager en uoffisiell tegnekonkurranse for et nytt norsk flagg på forumet? Hadde vært gøy å sett alle forslagene vi kunne fått ut av det. Finnes allerede. Eller kansje ikke en konkurranse, men en tråd hvor man tegner Norges nye flagg. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Sør-Afrika, ingen over ingen ved siden. Israel og Saint Kitts and Nevis er også feeete. Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) NORGE.bmp Hva med dette? Endret 12. desember 2008 av Mattovic Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Flagget til Kongo, eller Zaire som bestemor enda kaller det (), er også ganske schtiiiili. Flagget til Liberia ser ut som en barnetegning av det amerikanske. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Hvis befolkningen i hele verden skulle stemt satser jeg på Kina: Avstemining i spansk avis. Neppe tilfeldig at alle landene snakker spansk/porutgisisk http://listas.20minutos.es/?do=show&id...mp;c=1213188598 Endret 12. desember 2008 av Ekko Lenke til kommentar
mhm. Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Tar jeg helt feil hvis jeg sier at et kvadrat er en firkant der alle siden er like lange, mens et rektangel har to og to sider like lange. Nei. Men at to og to sider er like lange utelukker ikke at alle fire kan være like lange. Men om alle 4 er like lange så heter det kvadrat, ikke rektangel. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Et kvadrat er en type rektangel. Man kan kalle det et rektangel om man vil, men i alles interesse er det fordelaktig å bruke kvadrat når det er et kvadrat. Nok OT, start heller en ny tråd om dere vil fortsette diskusjonen. Lenke til kommentar
Europa Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Det er også et rektangel. En rettvinklet firkant med like lange kanter er både et rektangel og et kvadrat. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Flagget til Liberia ser ut som en barnetegning av det amerikanske. http://www.otago.ac.nz/philosophy/Staff/Jo...ags/fotw/lr.gif Men om man ser på Liberias historie så forstår man fort hvorfor.. Lenke til kommentar
mhm. Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Det er også et rektangel. En rettvinklet firkant med like lange kanter er både et rektangel og et kvadrat. Jeg har alltid sett på meg selv om en kverrulant, men nå tror jeg søren meg jeg har funnet min overmann "Et kvadrat er en sammenhengende geometrisk figur som består av fire like lange linjestykker som er parvis parallelle og der vinkelen mellom linjestykker som ikke er parallelle er 90°. Kvadratet er med andre ord et spesialtilfelle av rektangelet." Så ja, du har rett. Men (det er lov å starte setninger med ordet "men" i spesielle tilfeller) hvorfor kverrulere på det? Et kvadrat er jo en firkant med 4 like lange linjer. Edit: Liker Nepal sitt flagg jeg. Endret 12. desember 2008 av mhm. Lenke til kommentar
Europa Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg kverulerer ikke, jeg rettleder. Når folk farer med usannheter, må de settes på plass. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Kiribati: Dette skulle forøvrig vært flagget til landet kjent i Norge som Syden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå