Gå til innhold

Verdens flotteste nasjonalflagg?


Europa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg likar enkle flagg best. Dei er lette å tegne opp og er lett gjennkjennelige på avstand og på flagstang når det er vindstille. Derfor er det tyske, nederlandske, russiske og andre flag med berre horisontale striper dei beste flagga.

 

En av de typsike oppgavene på barneskolen er jo å tegne flagget, da hovedsakelig det norske. Synes litt synd på barna i turkmenistan.

Lenke til kommentar
Eg likar enkle flagg best. Dei er lette å tegne opp og er lett gjennkjennelige på avstand og på flagstang når det er vindstille. Derfor er det tyske, nederlandske, russiske og andre flag med berre horisontale striper dei beste flagga.

 

En av de typsike oppgavene på barneskolen er jo å tegne flagget, da hovedsakelig det norske. Synes litt synd på barna i turkmenistan.

 

:!: Håper dei har tynne fargeblyantar :!:

Lenke til kommentar
Eg likar enkle flagg best. Dei er lette å tegne opp og er lett gjennkjennelige på avstand og på flagstang når det er vindstille. Derfor er det tyske, nederlandske, russiske og andre flag med berre horisontale striper dei beste flagga.

 

En av de typsike oppgavene på barneskolen er jo å tegne flagget, da hovedsakelig det norske. Synes litt synd på barna i turkmenistan.

 

Da jeg var mindre bodde jeg i afrika, og gikk på en International School. Det var litt komisk å skulle tegne flagget fra landet du kom fra, når alt jeg trengte var en linjal, mens barna fra f.eks wales eller kenya slet litt mer.

Lenke til kommentar

Men når vi snakker om representative bilder, så må nok

 

Tynset kommune

Tynset_komm.png

 

og

 

Namsos kommune

Namsos_komm.png

 

 

Inneha norges styggeste kommunevåpenskjold. Jeg ler hver gang jeg ser den øverste der. Tenker for meg at den står forvirret og sier "møøøh!" :grin:

Det samme med en rekke andre kommuner som har helt teite kommunevåpen. Tørrfisk, måker, høner, otere, fyrtårn, spader og lignende. Kanskje det sier noe om historie, kultur og geografi, men når din største stolthet er et fyrtårn eller ei høne, da har du ikke mye å skryte av.

Litt Off topic, sorry. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...