Gå til innhold

F-16 i julestjerneformasjon

Shadow2007

Anbefalte innlegg

Da har gutta lettet fra Ørland Hovedflystasjon. Ta dere en tur ut i kulda og se... ;)

Tentativt flyrogram:

Ca 1015: Avgang Ørland

Ca 1115: Over Bodø

Ca 1115-1145: Retur sørover langs kysten

Ca 1145: Trondheim

Ca 1150-1200: Landing på Ørland for tanking

Ca 1245: Avgang Ørland

Ca 1245-1315: Kurs sørover mot Lillehammer og Hamar

Ca 1315: F-16 møter Vampire i området Lillehammer/Hamar og videre mot Oslo

Ca 1325-1430: Langs Østlands- og Sørlandskysten via Kristiansand mot Stavanger, Haugesund og Bergen og mot Ørland.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke Norge noe bedre å svi av penger på i disse finanskrise-tider?

Nei det har de ikke.

Er det noen som vet hvor høyt de kommer til å fly? Befinner meg ca. 17km øst for Oslo. Regner med at jeg hører dem, men venter ikke å se dem

Er ikke sikker på reglene når det gjelder flyving over så tettbygde strøg om Oslo og sørover, men de skal selvfølgelig holde seg i "synshøyde". Ikke at jeg vet hvor høyt det er men... :p

Lenke til kommentar
Har ikke Norge noe bedre å svi av penger på i disse finanskrise-tider?

Tror det er sånn i militæret at man får penger neste år etter hvor mye man bruker av penger. Så da pappa var befal i militæret hadde man som regel en god del mer intensiv skyting på slutten av året for å bruke mest mulig ammo sånn at man kunne få like mye neste år. Vet ikke om det er sånn nå og, men kan jo se sånn ut.

Lenke til kommentar

Har en venn av meg som jobber borte på kjeller flyplass. Der hadde de visstnok fått høre at flyene hadde kommet bort fra hverandre et sted etter Lillehammer, og derfor returnerte til Ørland.

Det kan stemme, for her like utenfor Oslo sto jeg og hørte etter lyden, men ingenting kom:(

Får håpe på bedre vær neste år!

Lenke til kommentar
Ah, sleipt. :ph34r:

tror det er sånn på mange kommunale og statlige arbeidplasser. Jeg får ei ekstra lønning i i romjula for at pengene skal bli brukt opp så de får nok tilskudd neste år også. en vanlig strategi for å skaffe seg nok penger i en stram økonomisk situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...