Perrern Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Topic sier det meste. Jeg går nå på salg, service og sikkerhet og har fått øynene opp for markedsføring, originalt var planen å ta fagbrev, men nå lurer jeg på om jeg skal ta påbygg og studere markedsføring. Er det noen som har studert markedsføring som kan si noe om det? og tror det jeg vil klare det? og hvor langt utdanningsløp er det (eksempel)? Hvis ikke så tenkte jeg kanskje også på å studere økonomi. i allefall jobbe videre med noen av de fagene vi har her på skolen. Litt om meg (bare så jeg har sagt det ) Jeg er arbeidsom Innteresert i markedsføring gikk ut med 4.9 i snitt i fjor Endret 11. desember 2008 av Perrern Lenke til kommentar
jevli Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg ville blitt lærling. Du stiller mye sterkere senere om du får deg erfaring i yrket tidlig. Mye lettere å finne ut hva man vil om man prøver seg litt. Dessuten hadde det vært godt med et avbrekk fra skolearbeid, tror du ikke? Er selv lærling innen elektrikerfaget. Virker mye lettere for meg å finne ut nå hva jeg vil satse videre på når jeg er ferdig med lærlingetiden.. Lykke til Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Takker for svar..men når jeg ser hva slags bedrifter jeg kan ta lærling i så er det ikke så veldig mye som frister. også interesserer jo fagene meg, det er jo derfror jeg har lyst til å jobbe videre med dem. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg skjønner. Hvis du ikke vil være lærling nå (det du blir lærling i kanskje ikke interesserer deg like mye som det du kan jobbe med etter litt mer skole) er det selvsagt bedre å studere videre Men som sagt, bedre å prøve seg som lærling nå (og kanskje bli litt mer sikker på hva du vil utdanne deg til videre), enn å gå mange år skole, og ende opp med noe du kanskje ikke syns er så interessant som du hadde trodd i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hvis det er snakk om å være lærling i vekterfaget eller butikkfaget ville jeg heller studert. Hva annet kan du ta fagbrev som? Du vil helt sikkert klare deg gjennom et markedsføringsstudie, men være klar over at det krever en helt annen mengde arbeid enn salg og service. Ikke overvurder deg selv (har hørt salg og service og ikke akkurat er veldig hardt, men det gjelder forsåvidt uansett hvilken linje du har gått på VGS). Når det gjelder lengde på utdanningsløp: Bare på BI kan du gå alt fra ett til fem år. Tar du en kort utdanning der kan du bygge videre på den. Det greieste er vel å ta en bachelor (tre år) i første omgang, så to år til for en master (som kan tas hvor som helst i verden) om du vil det. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Bachelor høres litt interessant ut. Det er kanskje ikke den hardeste linjen, men jeg har en ganske høy arbeidsmoral og har ikke noe særlig vansker med å lære nye ting. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg hadde time med rådgiver i dag, og da sa hun at jeg ikke var den type elev hvor hun ville advare meg mot å ta påbygg. Fagbrev ville blitt innenfor butikkfag. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hadde du f.eks. gått elektro, bygg eller mekanisk kunne jeg rådet deg til å ta fagbrev før videre studier, men for din del vil jeg si du bare bør kjøre på med studiene, om du føler deg noenlunde sikker på at du vil utdanne deg innen markedsføring. Det er ikke særlig vanskelig å få seg en deltidsjobb i en butikk under studiene, om du vil ha erfaring med butikkarbeid. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Da har jeg bestemt meg..har tenkt på det en stund nå...jeg skal studere markedsføring nyttårsløfte mitt er å jobbe mye bedre enn det jeg har gjort til nå, så ta påbygg og så studere markedsføring. Bedre å bruke 1 år til å jobbe uten fritid enn å bruke 40 år i en jobb jeg ikke liker. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Lykke til med det! Ser det er noen studier innenfor markedsføring på diverse høyskoler, men ser ut til at BI er de eneste med et skikkelig tilbud innen faget, så det er nok skolen å satse på. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 mm var det jeg tenkte på Takk for infoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå