cyclo Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Er det overhode noen som har fått WOL til å fungere på Ubuntu 8.10? Etter kjøp av nytt lydkort oppgraderte jeg, og nå har jeg prøvd en hel natt (og fulgt ørten guider) å få WOL til å fungere. WOL fungerte fint på 8.04, men uansett hva jeg gjør fungerer det ikke på 8.10. Virker rett og slett som ubuntu slår av nettverkskortet uansett hva jeg gjør. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Reinstallere kortene? Lurer på om det kan være noe med Wine da også. Endret 11. desember 2008 av del_diablo Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Kan ikke se hva det skal hjelpe. Det er tross alt ikke windows (For å klarifisere: Det er snakk om en nyinstallering av 8.10, ikke en oppgradering) Wine er ikke installert. For me kan det virke som om 8.04 brukte APM til WOL, mens 8.10 bruker ACPI til WOL, og jeg tipper at problematikken ligger der. Kan noen bekrefte/avkrefte denne forskjellen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå