Gå til innhold

Slackware 9.0 har "glemt" æ, ø og å.

Anbefalte innlegg

Jeg kjører nå slackware 9.0 . Som vanlig har jeg pleide å montere fat32 disken med

mount -t vfat -o iocharset=utf8 /dev/hdc5 /mnt/dos

Det har gått knirkefritt med tanke på æ, ø og å. Dvs inntil igår. Nå ser f.eks fila søknad.abw slik ut s303270knad.abw

Hva er dette for noe rart da? Det eneste jeg nylig har gjort er å installere noen ttf-fonter fra windows, men tviler på at det er av betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skjer det mye rart her. KDE kræsjer i hutt og pine, programmer henger seg, nettverkskort som plutslig ikke fungerer lenger, osv. Tenker det blir en reinstall her. Litt flaut men. Får vel unnskylde meg med at det ikke er den offisielle versjonen av SW9.0 jeg kjører. Men det blir det nå.

Så får vi se....

Lenke til kommentar
Jeg kjører nå slackware 9.0 . Som vanlig har jeg pleide å montere fat32 disken med

mount -t vfat -o iocharset=utf8 /dev/hdc5 /mnt/dos

Det har gått knirkefritt med tanke på æ, ø og å. Dvs inntil igår. Nå ser f.eks fila søknad.abw slik ut s303270knad.abw

Hva er dette for noe rart da? Det eneste jeg nylig har gjort er å installere noen ttf-fonter fra windows, men tviler på at det er av betydning.

bruker du ikke feil "iocharset", husker at jeg måtte skifte fra utf8 i xchat2 til iso-8859-1 til å få skikkelige norske bokstaver.

Lenke til kommentar

hmmz... Slackware 9, ja... Installerte det, men hadde problemer med

gcc 3.2, og etter hvert som jeg installerte blackbox ble det kernel panic av et eller annet slag under boot hele tiden.

Var trøtt og sliten, så jeg installerte 8.1 igjenn og gikk og la meg :)

Lenke til kommentar

Jeg installerte Slackware 9.0 tvert det kom på min "Workstation"... men jeg hev det fort ut igjen, da jeg hadde problemer med og compile mye... Wine,Fluxbox,QuicDC m.m... Jeg installerte Slackware 8.1 istede og kjører det nå. Men, på Alt-mulig-serveren min kjører jeg Slackware 9.0 og den går helt uten problemer. Jeg holder meg unna Slackware 9.0 for en stund, intil jeg kan være sikker på at det går og compile alt jeg vil ha....

Lenke til kommentar
slackware 9 er digg, er vel neppe no problemer med det ?

kanskje sånne som har brukt red hat som får øæå problemer.

Slackware 9 bruker glibc 2.3, som nok er grunnen til at noen har problemer med å kompilere wine og noen andre programmer.

Hilsen en RH9-bruker (glibc 2.3)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...