Forumforumforum Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Heisann Har satt sammen en pc som skal være en filserver Msi kn8 diamond hovedkort AMD Athlon 3200+ Kingston 1gb minne Asus x800xl gfx Western 200gb Western 200gb Western 300gb Western 500gb Western 250 gb Kjører win xp enn så lenge Men når jeg kobler til alle diskene vil ikke pcen boote. Win xp bildet kommer opp, men vises svakt på skjermen. Først trodde jeg det var PSU, men har satt inn en til, slik at diskene drives av en egen psu. Den andre klarer å dra systemet helt fint! Kobler jeg ut to disker booter den helt fint, og det er akkurat det samme hvilke disker jeg kobler ut. Er det hovedkortet som slår seg vrang da jeg kobler til mange enheter? Eller noen andre tips? Endret 11. desember 2008 av espennyh Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Til info: 5 harddisker er ikke mange enheter Hvilke 2 PSU'er har du tilkoblet, og hvordan tvangskjører du slave PSU ? Edit: Bruker du P-ATA eller S-ATA disker ? Endret 11. desember 2008 av BearCat Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Veit det ikke er mange enheter, men bare virker som at hovedkortet ikke liker å ha koblet til mer enn x antall enheter. Skal oppdatere bios as we speak, se om det hjelper. Jeg bruker en MIST 430w, og en Fortron/Source på 350w PSU. Skulle holde i massevis til det oppsettet.. Jeg kan jo fint game med f.eks 4 disker, men ikke engang boote opp med 6 disker. Det er 3stk p-ata disker, og 3stk s-ata disker Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Nå har jeg oppdatert bios. Ble litt forandring, men ikke stort. Jeg får bootet opp med 3 stk S-ATA disker, men når jeg prøver 3stk S-ATA+ 3stk P-ATA skjer DETTE Endret 11. desember 2008 av espennyh Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 BUMP. Noen som veit? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå