Larsenio Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Heisann. Tenkte å prøve å lære meg HDR-teknikken, men er usikker om dette er en grei sak å gjøre i min 7.0-versjon av Photoshop? Prøvde å søke det opp her, ga opp da jeg ikke fant relevante saker. Prøvde også youtube, en del demo-videoer der, men fant ikke helt for min versjon.. På forhånd takk for hjelp Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Det finst ingen automatisk måte å gjere det på i 7.0, den kom i seinare versjonar av PS. Du kan prøve manuelt, ved å leggje dei ulike eksponeringane inn i det same dokumentet som ulike lag, og bruke ulike metodar for maskering, men det vil vere enklare å a) oppgradere PS eller b) bruke eit anna program. Det er flust med program som kan gjere dette. Mest kjend er Photomatix, frå http://hdrsoft.com/. Andre program er (kopiert frå dette innlegget) FDRTools, PFSTools, EasyHDR, Dynamic Photo HDR, Artizen HDR og Qtpfsgui (sistnemnte er gratis). Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Ok, takker for tips og linker:) Skal sjekke ut disse programmene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå