Larsenio Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Her er et bilde, lett fargebehandlet i PS, av to bølger som møtes fra hver sin kant. Ble stående en stund å se tendensene til dette, og tok endel bilder akkurat idèt de "smalt" i hverandre, samt før og etter. Men ble mest fornøyd med dette da. Ordnet en slags sepia på bildet. Kameraet er Pentax K10D, bildet er nedskalert, nedjustert kvalitet og forsøkt beskjært i beste mening Lenke til kommentar
Carloz89 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Bra fotografi dette høres ut som du har litt peiling ja ^^, Drevet med dette lenge eller?? Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Ville kanskje prøvd med et litt tettere utsnitt på selve bølga, og ikke plassert den midt i bildet. Kanskje heller plassert bølga 1/3 opp eller ned eller ut til en av sidene eller en miks av begge deler. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Bølgen blir veldig langt unna, hvis du skjønner. Føler mer at jeg står å titter, enn at jeg ser på et bilde. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 bildet er også litt skjevt.. heller mot høyre, hvis ikke det bare er bølgen som får det til å se sånn ut.. ganske så stilig, litt usikker selv på hvordan du bør plassere bølgen i bildet. Det blir jo en slags speil effekt så hvorfor ikke ha det sentrert. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Carlos89: Nei har ikke drevet med bildetaking så lenge. . Iallefall ikke med planlagte motiver o.l. Men kjøpte et bra kamera for nesten et år siden, og tatt ca.6000 bilder med det. Dewil: Tror ikke bildet er skjevt, skjønner at du lurer på det, men bølgene kom lagvis, så det er nok derfor man får denne følelsen.. Mimir og OK67: Har croppet en ny versjon, si gjerne noen meninger om dèt Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 syntes bilde er preget av litt daarlig teknisk kvalitet.Man kan se artefakter i skyene og bilde er litt uskarpt,men aarsaken til dette er kanksje pgr av etterbehandlingen? Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Dan83: Mulig dèt, her er iallefall originalbildet, så du ser jo at litt av meningen med det kornete bildet jeg la ut, var at det nettopp skulle være litt kornete. Hyggelig at du påpeker at det ikke er teknisk høy kvalitet på bildet mitt, det gir meg jo virkelig lyst til å legge ut bilder til vurdering og kritikk. Regner med du òg har vært i begynnerfasen av fototeknikk en gang, eller? Edit, la først ut feil bilde i dette innlegget Endret 11. desember 2008 av Larsenio Lenke til kommentar
kaian Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hei, det er et kult fenomen, og et bra bilde av det. Minner meg om at seilbåten ligger håpløst på land i flere måneder framover... Komposisjonsmessig: jeg lurer på om du kunne kommet litt høyere uten å komme lenger vekk? På den måten ville du fått med mer av bølgeryggene, tror kanskje det hadde vært stilig? Det tekniske: Bildet er litt mørkt, du kan bruke Levels i PS for å lysne det, og så er det litt soft og blir bedre med litt oppskarping. Siden du synes korning er et poeng, så kunne du forsøke å øke iso til 1600 og gi blenderen et hakk, og lukkertiden litt kortere. Det vil gi deg litt skarpere bilde (du kommer nærmere objektivets skarpeste område) og fryse bevegelsen i skumsprøyten litt mer, uten at den stopper helt opp. Har du tilgang til dette stedet til daglig? I så fall er det jo gode muligheter for å jobbe videre med motivet. Men det dukker vel bare opp når tidevann og sjøgang smeller mot hverandre, så det blir jo fort en skikkelig utfordring det. Personlig smak: Jeg synes første versjon er overprosessert, først og fremst for mørkt og brunt, men det er en smaksak i aller høyeste grad. Du får ta til deg det du har lyst til, og overse det du synes blir dumt. Velkommen til internett, for å si det sånn. Bare et eksempel på det med å lysne / skarpe opp: Lenke til kommentar
Itw Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Vet ikke om jeg misforstår deg her, eller er ditt ønske med bildekritikk, kun posetive tilbakemeldinger? Tenker da på svaret du gir til Dan83? Det beste er vell og ta til seg all kritikk ikke bare posetiv. Men anyway. Liker bildet jeg, er ett fint motiv. Ikke les spoiler om du kun vil ha posetiv kritikk. Rent teknisk har bildet ett stykke igjenn som nevnt lengere oppe. Det ikke veldig skarpt, og det ødelegger mye. Var heller ikke såå stor fan av fargen du har lagt på men det er smaks-sak. Som kaian sier, prøv på nytt om du har muligheten:) Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Dan83: Mulig dèt, her er iallefall originalbildet, så du ser jo at litt av meningen med det kornete bildet jeg la ut, var at det nettopp skulle være litt kornete. Hyggelig at du påpeker at det ikke er teknisk høy kvalitet på bildet mitt, det gir meg jo virkelig lyst til å legge ut bilder til vurdering og kritikk. Regner med du òg har vært i begynnerfasen av fototeknikk en gang, eller? Edit, la først ut feil bilde i dette innlegget jada, mente ikke noe ondt.....bare sa det jeg la merke til Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Angrer på at jeg reagerte som jeg gjorde.. Var litt småirritert over at jeg kikket på endel bilder her inne, og det virket som mye "bitching" av enkelte i kommentarer. Og ble da litt revet med i det jeg så på som mye negativ vinkling.. Sorry at jeg overreagerte Dan83, jeg er interessert i både positiv og negativ kritikk, selvfølgelig Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Angrer på at jeg reagerte som jeg gjorde..Var litt småirritert over at jeg kikket på endel bilder her inne, og det virket som mye "bitching" av enkelte i kommentarer. Og ble da litt revet med i det jeg så på som mye negativ vinkling.. Sorry at jeg overreagerte Dan83, jeg er interessert i både positiv og negativ kritikk, selvfølgelig uno problemo Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Av og til kan det jo være endel bitching som du kaller det, men for det meste er det konstruktiv bitching som vi forhåpentligvis kan lære noe av. Ta det for det det er, så må du bestemme selv om det er noe du ønsker å ta til deg eller ikke. Stå på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå