Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kondom - Usikkert? 15% sannsynlighet for graviditet?

Gjest sjdjksddsks

Anbefalte innlegg

Gjest sjdjksddsks

Jeg leste i en sånn der bok om prevensjonsmidler, at en kondom gir 2-15% sjangse for graviditet.

Så jeg er litt skeptisk til kondom.

Er dette overdrevet? 15% hørtes skremmende ut!

Noen som har opplevd at noen har blitt gravid med kondom??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alle kondomer trykk testes før de blir pakket. Så det skal ikke være noen form for lekkasje, men en kondom kan sprekke. Og da er det åpenbart at det ikke hjelper så mye.

Men uten harde fakta så ville jeg sagt at det er mer riktig å si at det er 2-15% sjanse å bli gravid uten bruk av prevensjon. Er ikke sånn at den ene gangen du har sex uten prevensjon at dama blir gravid med en gang.

Men for sikkerhets skyld, bruk prevensjon spesielt med tanke på sykdommer og annet tull.

Lenke til kommentar
Gjest TRÅDSTARTER
Det må nevnes at kondom er den eneste beskyttelsen vi har mot sykdommer som smitter der nede. Unge i dag tenker på kondom som noe som hindrer deg i å bli gravid; men man må ikke glemme at det eksisterer skumle sykdommer også.

Jeg kommer aldri til å ha sex uten kondom. Det er bare det at jeg er jævlig redd for at dama skal bli gravid.

Lenke til kommentar
Det må nevnes at kondom er den eneste beskyttelsen vi har mot sykdommer som smitter der nede. Unge i dag tenker på kondom som noe som hindrer deg i å bli gravid; men man må ikke glemme at det eksisterer skumle sykdommer også.

Jeg kommer aldri til å ha sex uten kondom. Det er bare det at jeg er jævlig redd for at dama skal bli gravid.

Man spiser ikke sjokolade med papiret på, er det noe som heter.

Hun kan også gå på P-piller. Sex blir helt klart bedre om man ikke bruker kondom.

Endret av Lubben
Lenke til kommentar
Gjest TRÅDSTARTER
Risken går i hovedsak ut på at kondomen kan sprekke, men det skjer sjelden ved riktig bruk.

Det er nettopp det jeg er redd for. Sjelden betyr at det er mulig. Så jeg er litt redd for å ta de sjangsen.

Men hun maser stadig vekk om sex, og jeg vil ha sex med henne.

Men det blir svært uheldig for oss begge, dersom hun blir gravid.

Og jeg kommer aldri til å ha ubeskyttet sex, dersom hun skulle begynne med p-piller. Noe som jeg er ganske sikker på at hun ikke begynner med.

Lenke til kommentar
Risken går i hovedsak ut på at kondomen kan sprekke, men det skjer sjelden ved riktig bruk.

Det er nettopp det jeg er redd for. Sjelden betyr at det er mulig. Så jeg er litt redd for å ta de sjangsen.

Og jeg kommer aldri til å ha ubeskyttet sex, dersom hun skulle begynne med p-piller. Noe som jeg er ganske sikker på at hun ikke begynner med.

Bruk angrepille om den sprekker. Noe som aldri kommer til å skje. Ikke vær paranoid, slapp heller av.

Endret av Lubben
Lenke til kommentar

Dersom hun bruker p-piller å ingen av dere har noen sykdommer, hva er galt med sex uten kondom da? Kan love deg at etter du har hatt ditt første samleie uten kondom kommer du ikke til å si det samme igjen :p

Lenke til kommentar

Da samboeren min får en allergisk reaksjon på stort sett alt av prevansjonsmidler for henne (vi har prøvd alt annet enn p-sprøyte og ting som virker i lengre tid av gangen), bruker vi kondom.

Kondomen har sprukket tre eller fire ganger totalt - og da har vi brukt angrepille = ingen graviditet enda.

Kjønnssykdommer er utrolig utbredt blandt ungdom. Jeg bor i Bodø, som er på Norgestoppen for klamydia (og Norge er på verdenstoppen(!) mao, jeg bor i klamydians hovedstad :new_woot: ) - derfor bruker jeg alltid kondom før motparten har testet seg. (Nå er vi begge testet - og btw, om du skal teste deg for klamydia, for Guds skyld pass på at du må tisse før du går inn!).

Jeg kan garantere deg at sex er utrolig mye bedre uten kondom, for både deg og jenta! Gleder meg bare noe sinnsykt til det har kommet en funksjonabel p-pille for menn!

Lenke til kommentar

Hun kan også gå på P-piller. Sex blir helt klart bedre om man ikke bruker kondom.

Men er jo bedre at det er papir på sjokoladen enn at det er Klamydia på den.

Lenke til kommentar

Hvis du er redd for at hun skal bli gravid, så kan du alltids ha en angrepille klar. Den koster rundt 150 på apoteket, hvis dama blir gravid, kan hun ta den så sjapt så mulig (innen 72 timer etter sex). Men det er ikke noe å bekymre seg for, sprekker kondomen, så kan dere bare ta en tur til apoteket og kjøpe en angrepille, eller ha den klar for sikkerhetsskyld fra før :)

Lenke til kommentar

Analogien din feiler, kukken skal ikke spises.

Om sex blir bedre uten kondom skal jeg ikke si noe om, men den blir bedre hvis man ikke er livredd for at dama skal bli gravid eller at man skal få HIV eller AIDS eller herpes eller klamydia eller gonoré eller hva faen.

Er man veldig nervøs kan man jo kombinere P-piller og kondom. Er man livredd kan man ha ei angrepille klar. Er man fortsatt nervøs da venter man litt.

Lenke til kommentar

Om sex blir bedre uten kondom skal jeg ikke si noe om, men den blir bedre hvis man ikke er livredd for at dama skal bli gravid eller at man skal få HIV eller AIDS eller herpes eller klamydia eller gonoré eller hva faen.

Er man veldig nervøs kan man jo kombinere P-piller og kondom. Er man livredd kan man ha ei angrepille klar. Er man fortsatt nervøs da venter man litt.

Tråden handler om graviditet ikke sykdommer. Når det er snakk om sin egen kjæreste vet vel man hun har AIDS, og andre sykdommer. "Har kjent ho i fem år bruker fortsatt kondom redd for sykdommer..."

Lenke til kommentar
Er ikke sånn at den ene gangen du har sex uten prevensjon at dama blir gravid med en gang.

Jeg har bare hatt ubeskyttet sex én eneste gang, og den gangen ble jeg gravid :p

Så aldri si aldri, sier nå jeg! Det er ikke noe å gamble med.

:p

Lenke til kommentar

Tråden handler om graviditet ikke sykdommer. Når det er snakk om sin egen kjæreste vet vel man hun har AIDS, og andre sykdommer. "Har kjent ho i fem år bruker fortsatt kondom redd for sykdommer..."

Det stemmer jo egentlig.

Vel, jeg mener fortsatt alt det jeg skrev minus den sykdomsgreia. :p

jeg (sammen med en gruppe i 9klasse) hadde om sexual- tema.... vi fikk ca 300 kondomer av sykesøster på skolen for å sjekke om de var "tette"... og det var de:P så 0/300 høres ut som en god odds syntest jo jeg...

Var kondomene i praktisk bruk (det ville vært litt upedagogisk for en niendeklasse) eller var det en form for syntetisk test, type fylle dem med vann? Et faktor som er nevnt tidligere i tråde er jo at de sprekker lettere hvis de ikke sitter ordentlig på, men det er jo ikke så ille å få den delen riktig.

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...