Gå til innhold

hvordan finner man de rette Lydkort, skjermkort-driver?

Anbefalte innlegg

Hei, idag backupet jeg pc-en min, og nå får jeg ikke lyd. Hadde samme problemet ifjor, men den gangen klarte jeg ved å gå på "min datamaskin", egenskaper, maskinvare, enhetsbehandling,der dobbel klikket og fant ut at det var gult farge på lydkontroler for multimedia, raid-kontroller, skjermkort. Så høyre klikket og oppdaterte dem, mens jeg hadde windows cd-en i cd-rom, men denne gangen får jeg ikke til på den måten.

Jeg prøvde et program som heter "EVEREST Ultimate Edition" for å finne ut hvilke typer skjemkort, eller lydkort trenger på min pc. Den ga følgende resultatet:

Hovedkort:

CPU type AMD Sempron, 1800 MHz (9 x 200) 3100+

Hovedkort MSI K8MM-V (MS-7142) (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)

Hovedkort chipset VIA VT8380 K8M800, AMD Hammer

Systemminne [ TRIAL VERSION ]

DIMM1 512 Mb PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz) (2.0-2-2-6 @ 133 MHz)

DIMM2: Apacer Tech. [ TRIAL VERSION ]

BIOS type Award (06/01/05)

Kommuniksjons port Kommunikasjonsport (COM1)

Kommuniksjons port Kommunikasjonsport (COM2)

Kommuniksjons port Skriverport (LPT1)

Skjerm:

Skjermkort VIA/S3G UniChrome Pro

3D kort VIA/S3G UniChrome Pro

Multimedia:

Lydkort VIA VT1617(A) @ VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Den gir også linkene på de programvarene som trenges, men det er jævlig vanskelig å finne de rette typene. F. eks ved å klikke på skjermkort får jeg denne linken, men siden jeg suger i engelsk så vet jeg ikke hvilken av de skal jeg instalere.

Kunne noen hjelpe meg til å finne de riktige programvarene?

På forhånd takk

Zeiar2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå til maskinprodusentens hjemmeside. Der ligger det som regel ei pakke med drivere til spesifike maskiner.

Problemet er at jeg har kjøpt "del maskin", den har ikke noe navnt eller jeg vet ikke :(

Jeg har Dell, hadde ikke problemer med driverpakke, se på maskina, da finner du en lapp hvor det står type mm

Lenke til kommentar
Gå til maskinprodusentens hjemmeside. Der ligger det som regel ei pakke med drivere til spesifike maskiner.

Problemet er at jeg har kjøpt "del maskin", den har ikke noe navnt eller jeg vet ikke :(

Jeg har Dell, hadde ikke problemer med driverpakke, se på maskina, da finner du en lapp hvor det står type mm

skjermkortet og lydkortet på min maskin er: VIA/S3G UniChrome Pro og VIA VT1617(A) @ VIA AC'97 Enhanced Audio Controller, men det er vansklig å finne de riktige typene :(

Lenke til kommentar

skjermkortet og lydkortet på min maskin er: VIA/S3G UniChrome Pro og VIA VT1617(A) @ VIA AC'97 Enhanced Audio Controller, men det er vansklig å finne de riktige typene :(

Gå til www.dell.com

Finner du ikke en lap på maskina di med oplysninger. Du kan søke på dell

Se her: http://tuneupadvisor.com/updatedrivers.asp...CFRNnQgodNFQ7TQ

Endret av per_skrul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...