Stigma Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hey, Jeg lurer på hvor langt det er mulig å forlenge en USB (uten å bruke masse penger på det vel og merke). Det er sikker mulig å forlenge uendelig ved hjelp av dyre repeatere osv. men det blir ikke aktuellt tror jeg ved mindre noen har en lur løsning på det evt. Ideen er at jeg skal kunne plassere sender/mottakere nfor trådløs mus/tast et godt stykke nærmere der jeg bruker den, sa maskinen er langt fra der jeg sitter og har litt problem med kontakten på denne avstanden. Så, hvordan forlenger jeg et USB uttak, og hvor langt er maks utne at det koster en formue? Jeg mener å ha lest at pg.a singaltiming osv. så er det en maks avstand slik at du ikke bare kan forlenge i all evighet med forlengerkabler. -Stigma Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 USB-standarden sier maks 5 meter. Kabler for å forlenge USB uten repeatere er å få kjøpt der man får kjøpt annet lignende. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Ser ut som jeg fikk besvart mitt eget spørsmål etter litt googling: http://www.usb.org/about/faq/ans5 Men jeg tar gjerne imot konkrete forslag til billige extendere eller lignende -Stigma Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hvor langt er det egentlig du vil forlenge? Jeg har hatt hell både med 10meter forlengerkabel, samt forlenger via TP-kabel over 30 meter. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg tror jeg har funnet løsningen min til en billig penge: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6640 Den samme med en av gamle TP kablene mine som jeg har i haugevis av fra før, så skal den der gå mer en langt nok for mitt bruk, og nå har jeg dessuten litt ekstra "alburom" på lengden så jeg kan kabel det litt penere også. -Stigma Lenke til kommentar
toazty Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 den dupeditten der var ikke så verst.. forlenger ved bruk av tp kabel. heh.. jeg som har 80m igjen med slik kabel , kanskje jeg skal se om en 80m kabel fungerer i praksis Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Den var langt billigere enn min Du får komme med tilbakemelding om hvor bra den fungerer. Vurderer om jeg skal bestille et par stykk selv. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 det eneste jeg lurer på nå er, hva skal jeg med en usb kabel på mer enn 2 meter.. en tp kabel på 100m fungerer mer eller mindre perfekt, jeg måtte prøve da jeg enedelig hadde en 100m kabel brukte den til tv og internett, så tror en 80m lang usb kabel vil fungere.. skal prøve en dag bare for å sjekke Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Begrensningene på slike forlengere (også den som han linket til) er som regel på 45 m Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Begrensningene på slike forlengere (også den som han linket til) er som regel på 45 m yep, men det finnes også repeatere som koster tilsvarende lite (også på DX), og jeg kan tenke meg at det ikke er umulig å kombinere to USB-TP sammen med en slik USB-powered-repeater for å doble den mulige avstanden om du virkelig trenger mer enn 45 meter... (men da skal du ha et stort hus altså hehe). -Stigma Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Det er nok ikke umulig nei, men da er man absolutt nødt for å ha ekstern strømforsyning i hvertfall. Forøvrig kan man jo like greit fleske til og kjøpe en usb over fiber repeater http://www.usbfirewire.com/Parts/rr-47-1920.html med rekkevidde på 500 m Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå