Gå til innhold

Hvor langt kan man forlenge en USB?

Anbefalte innlegg

Hey,

Jeg lurer på hvor langt det er mulig å forlenge en USB (uten å bruke masse penger på det vel og merke). Det er sikker mulig å forlenge uendelig ved hjelp av dyre repeatere osv. men det blir ikke aktuellt tror jeg ved mindre noen har en lur løsning på det evt.

Ideen er at jeg skal kunne plassere sender/mottakere nfor trådløs mus/tast et godt stykke nærmere der jeg bruker den, sa maskinen er langt fra der jeg sitter og har litt problem med kontakten på denne avstanden.

Så, hvordan forlenger jeg et USB uttak, og hvor langt er maks utne at det koster en formue? Jeg mener å ha lest at pg.a singaltiming osv. så er det en maks avstand slik at du ikke bare kan forlenge i all evighet med forlengerkabler.

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det eneste jeg lurer på nå er, hva skal jeg med en usb kabel på mer enn 2 meter..

en tp kabel på 100m fungerer mer eller mindre perfekt, jeg måtte prøve da jeg enedelig hadde en 100m kabel :D

brukte den til tv og internett, så tror en 80m lang usb kabel vil fungere.. skal prøve en dag bare for å sjekke :D

Lenke til kommentar
Begrensningene på slike forlengere (også den som han linket til) er som regel på 45 m

yep, men det finnes også repeatere som koster tilsvarende lite (også på DX), og jeg kan tenke meg at det ikke er umulig å kombinere to USB-TP sammen med en slik USB-powered-repeater for å doble den mulige avstanden om du virkelig trenger mer enn 45 meter... (men da skal du ha et stort hus altså hehe).

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...