gxi Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) .. at mange ikke skjønner hva de skal gjøre i blinkende gule kryss (evt. helt svarte) er i vertfall helt klart. Har hatt eksempler her i byen hvor kryss har vært ute av drift i flere måneder. Fortsatt da var det ca. 90% som kjørte etter høyreregel, og gjerne brukte fløyte og i det hele tatt var sure når noen kjørte etter skiltene. Var forøvrig ca. 3 leserinnlegg i avisen hver dag hvor folk forklarte godt at "ved blinkende gult lys er det alltid høyreregel som gjelder" (Det at krysset, eller ble flertall, kryssene, hadde èn av utkjøringene blokkert gjorde vel sitt.. selv uten lyskryss gikk omtrendt alle over til å kjøre etter høyreregel, selv om to av innkjøringene til kryssene har vikepliktskilt) Endret 16. desember 2008 av gxi Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg kan myndighettrekanten osv. Det var bare denne spesifikke situasjonen med akkurat disse omstendighetene som jeg tvilte litt på. Og det at det IKKE stod noe vikepliktskilt når jeg kom inn i krysset (har sjekket opp dette). Alt som stod der var blinkende lys. Først når jeg hadde kjørt ut på veien så jeg at det var forkjørsvei. Kom du fra en offentlig veg da? Eller var det utkjørsel fra f.eks et kjøpesenter eller lignende? Ja. Var offentlig 50' vei. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Da er det vel et skilt som mangler der, da.. Dersom du er sikker på at den kryssende veien er forkjørsvei. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Antageligvis manglende skilt. Har dobbeltsjekket stedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå