Gå til innhold

Siste oppgradering av Shuttle SN95G5; hvilket AGP-kort?

olmaka

Anbefalte innlegg

Siste oppgradering av Shuttle SN95G5; hvilket AGP-kort?

Hei!

1.

Har en SN95G5 fra januar 2005. AMD Socket 939.

Skjermkortet er et Aopen Aeolus GeForce 6800LE 128MB AGP, men for en stund siden sluttet det å samarbeide.

Nettleseren (både IE og Firefox) ble med ett tregere, til det helt stoppet opp, og gikk over i blåskjerm. Husker ikke helt detaljene, for det er 2-3 måneder siden nå…

Når jeg nå prøver å starte opp, spinner skjermkort-vifta høylytt i 100% hastighet uten stopp, og jeg får bare svart skjerm.

Bare et lite blink med ”BenQ”, viser at det ikke er skjermen det er noe i veien med. Konkluderer dermed med at det er skjermkortet som har tatt kvelden.

Har satt i nye minnebrikker (2x1GB DDR), men det hjelper ikke.

Kan det være noe annet enn skjermkortet?

2.

Skal likevel snart kjøpe/bygge meg en annen Shuttle.

Men hadde tenkt at en mindre kravstor bror av meg kunne gjøre bruk av den gamle SN95G5´n et par år til. Med nyere skjermkort.

Hvilket AGP-kort bør/kan jeg bruke? (PSU’en er på bare 240W).

Helst noe kraftigere enn det gamle…

3.

AGP-kort har jo lenge vært på tur ut.

Finnes det noen kort som ennå er i salg som kan brukes (og som fungerer på nevnte PC – drivere som virker osv.)? Hadde håpet på at et av de nye ATI Radeon HD 3850 AGP-kortene kunne virke i en Shuttle SN95G5, men det blir vel bare med drømmen (driverproblemer?)?

4. Hvis noen har et passende (brukt) kort å selge, vurderer jeg gjerne tilbud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nok tro at et HD3850 AGP vil fungere, om det får plass i en Shuttle. Du vil nok ikke merke noen spesielle driverproblemer. Men om du ikke trenger så mye krefter, så ville jeg nok heller gått for et Radeon HD3650, siden det er mer strømgjerig, og mindre. Utvikler mindre varme, og får nok bedre plass i en Shuttle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...