Gå til innhold

Chassis i stein(marmor)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir sikkert stilig med sort skifer. Pass på å designe den slik at det er firkantede "brikker" med stein. Ellers blir det veldig vanskelig å sage ut.

Du får forrensten skifer (og sikkert marmor) sagd etter mål på plasser de selger sånnt.

Den blir nok sikkert ganske tyverisikker også. Neppe mange tyver som gidder å prøve seg på en 50-100kg koloss.

Lenke til kommentar

marmor og skifer er relativt dyrt, men det er jo ikke så mye man trenfer da. Je vurderte skifer i engtreen hjemme men fant ut at det ble mer enn dobbelt så dyrt som fliser, selvom jeg ikke nødvendigvis valgte billige fliser.

Lenke til kommentar
nah..hadde droppet det jeg.. en kvadrat meter med marmor koster 2000,-

lykke til =D

I tilleg er marmor veldig et veldig sprøtt materiale som ikke ikke tåler noe som helst av spenninger. Det sprekker med andre ord veldig lett. Ville gått får en annen type stein, kleberstein er det som egner seg best til slike ting.

Lenke til kommentar
uff, tenk og miste PC'n på tåen da.

Nå håper jeg ikke dette er LAN-PC'en hans.. Det kan jo bli litt å drasse på.

Eller kansje det ville vært lurt m.h.p. tyver på LAN. Jepp, utstyr den med hjul og et håndtak ala det som er på trillekofferter og den blir lettere å flytte. Så setter du bort hjulene og ingen stikker av med PC'n.

Avsporing: Minner meg om den gangen jeg og fire andre skulle flytte et pengeskap på 700kg ned en trapp... Ble ganske my pes...

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så lurt. Prøv og skru en skrue inn i marmoren.

Det vil støve eller smuldre opp støv. :D Det vil bli litt bevggelse på steinen og det vil komme stein støv i utstyret :(

Tror det vil bli et vanskelig prosjekt, dyrt ikke minst.

Men fin ide!!! :smile:

Lenke til kommentar

Hva med å høre med begravelsesbyråer eller lignende? Mulig de kan hjelpe deg med feks en stein som de har stavet feil på eller noe... :)

Kanskje litt guffent med en pc der det står

her hviler

Roar Råtøff

Hvil i frde

men oi så moro :lol:

Lenke til kommentar
Tror ikke det er så lurt. Prøv og skru en skrue inn i marmoren.

Det vil støve eller smuldre opp støv. :D Det vil bli litt bevggelse på steinen og det vil komme stein støv i utstyret :(

Tror det vil bli et vanskelig prosjekt, dyrt ikke minst.

Men fin ide!!! :smile:

Det behøver ikke smuldre så mye. Dessuten er steinstøv (fin sand, trafikkstøv) ikke så ille for elektronikk som tekstil-støv. Tekstiler isolerer varme mye mer, og floker seg ofte sammen til hybelkaniner. Tekstilstøv som gnisser kan også skape statisk elektrisitet, noe stein ikke gjør. Ingen av disse støvene _leder_ elektrisitet så noen kortsnluttningsfare er det ikke.

Av prakriske grunner så er det nok ikke noe lurt å årøve å lage hele greia av stein, Bare sideplatene, toppen, og kanskje nedre del av fronten. Du lager en slags metall-ramme der hver steinplate kan settes, og har gjerne en tynn gummilist rundt selve steinen for å unngå gnissing og ubehagelige lyder.

Lenke til kommentar

Jeg har undersøkt litt hvordan dette kan la seg gjennomføre..

Min original ide var å lage sideplatene og fronten i stein.. Undersøkte litt, men var ikke lett å finne noe passende materiale, uten at det måtte spesialbestilles (til en høy pris seff...) Det jeg fant hadde 2 cm tjukkelse, noe som betydde at hver sideplate ville veie ca 25 kilo..

Slik jeg hadde tenkt det, så ville jeg lage en ramme av vinkeljern rundt innmaten på et gammelt pc kabinett, dette vil spare deg for en del arbeid.. på topp og bunn hadde jeg tenkt en plate av heltre, med spor til å holde på plass platene, hvorda topp platen kan skrus av for å løsne sideplatene..

Ideen stranded litt på prisen på materialene.. Kanskje bruke skifer istedenfor... Lettere, og billigere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...