Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i ryggen, hva kan det være?

Wiciwato

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har vondt i ryggen! Har hatt det i ca. en uke nå. Aner ikke hva det kommer av, har ikke løftet noe feil tipper jeg.

Da må du presentere deg litt bedre, vi kan ikke gjette det heller.. :wee:

Alder, Kjønn, yrke/skolegang, aktiviteter.

Hvor er "ligger" smerten(e)?

Hva slags smerter er det? stikkende osv..

Hvor lenge har du hatt det? Når startet det? Hva gjorde du før?

evt andre opplysninger, tidl. operasjoner. Famile sykehistorier.

Good luck!

Vaio :wee:

Lenke til kommentar

Hehe, var egentlig ikke meningen å lage ny tråd (moderator :hrm: ).

Men uansett, har vondt litt under skulderbladene, i midten. Det gjør ikke sånn fryktelig vondt, men det plager meg. Det er som at du har sittet huket over en ting litt for lenge og det begynner å verke i ryggen. Har hatt det i ca. en uke tipper jeg. Tror det bare kom sånn plutselig. Har ikke hatt noen tidligere operasjoner eller smerte i ryggen. Spiller innebandy (veldig krokrygget spill, men tror ikke det skal ha noe å si med smertene), og er stort sett aktiv. Er 15 år, så syns det blir litt for tidlig til å begynne å ha vondt i ryggen :wee: .

Edit: Jeg tror det pleier å komme når jeg sitter i ro eller står oppreist. Vanskelig å si...

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Helt sikkert muskulært. Hvile hjelper selvfølgelig. Dersom du ikke har noen allergier mot legemidler kan du prøve å kjøpe Voltarol på apoteket. Det er reseptfritt. Les pakkingsvedlegget, men du kan også kjøre din egen dosering slik en lege ville ha ordinert; 50 mg (4 tbl) som startdose, deretter 25-50 mg hver 8.e time i 7 dager. Merker du ikke noe bedring etter 1 dag kan du slutte med Voltarol å gå til legen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...