Gå til innhold

Billig semipro videokamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LOL!! Les ordentlig

Jeg henviste i grunn bare vidre til en link for og ta det som sammenligning.

altig greit og sammenligne produkter med hverandre :) da er det for det første lettere og se hva som faktisk skiller de i forhold til lydkvaliteten på mikrofonen som er innebygd og på selve bildekvaliteten..

Regner med at du ikke tenkte så nøye over dette ^^,

- Viser til jobb i butikk, som grunlag for bedre detaljert forklaring dersom du enda ikke skjønner det :)

----------------------------

Sikker på at du ikke tuller litt nå? Med linken, og prisen, og alt sammen. Får det ikke til å henge på greip. :hmm:
Lenke til kommentar

Mer enn 10 innlegg er slettet fra tråden grunnet Off-topic og flere brudd på retningslinjene. Brukere av forumet skal holde seg til trådens emne. Fullt navn på andre brukere skal ikke bli skrevet og innlegg skal rapporteres med p_report.gif -funksjonen dersom dere ser regelbrudd.

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.
#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.
#4: Hold dere til temaet i tråden. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Privat småprat skal skje andre steder.

Les retningslinjene og nettikette.

Reaksjoner/spørsmål rundt moderering skal taes på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Endelig fant jeg en tråd som tok for seg noen andre kameraer enn de som er helt nederst på rangstigen, og så viser det seg at den har sporet helt av? Når jeg leste at en spurte om hjelp til Semipro, så regnet jeg med noe i prisklassen 7500-10.000.

Er det noen som har noen forslag her eller er tråden helt stengt? Kan noen anbefale noen andre tråder?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Endelig fant jeg en tråd som tok for seg noen andre kameraer enn de som er helt nederst på rangstigen, og så viser det seg at den har sporet helt av? Når jeg leste at en spurte om hjelp til Semipro, så regnet jeg med noe i prisklassen 7500-10.000.

Er det noen som har noen forslag her eller er tråden helt stengt? Kan noen anbefale noen andre tråder?

Sony HDV V1 eller PD150. V1 koster kanskje 12.000 brukt og PD150 litt mindre men er totalt utrangert. Synes skjermen og søkeren mildt sagt er elendig men bildene blir jo brae.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva det billigste semipro videokameraet koster,Trenger et kamera som skal brukes både ute og inne og helst et HDV kamera...

Canon HV20/30

Jeg har selv et Canon HG10. Spent å se om det kan brukes til seriøst bruk (bilder for tv, dokumentar, nyhetssendinger).

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva det billigste semipro videokameraet koster,Trenger et kamera som skal brukes både ute og inne og helst et HDV kamera...

Canon HV20/30

HV20/30 er ikke noe semiprokamera. Dette er i beste fall High End. Semiproffe kameraer koster cirka 30.000 kr og oppover (f.eks. Canon XH-A1). Proffe: 3-400.000 kr. Semiproffe kameraer kan brukes i profesjonelle sammenhenger i de rette hendene, men det kan ikke HV20/30. Dette er små hobbykameraer, og det kan være fristende å kalle det for leketøy.

Endret av charge
Lenke til kommentar

Sony PMW-EX1 ser ut som et veldig bra semiproffkamera. Jeg har sett mange reviews og footages på nettet de siste dagene.

Det koster ca 60.000 i Norge, men man kan få kjøpt det billigere i utlandet selv etter norsk mva.

Dette kameraet lagrer til minnekort med 35 MB/s i high quality.

Storebroren EX3 koster litt mer, men da får du shouldermount, bedre viewfinder, og avtagbare linser.

Ikke dyrt for et sånt kamera.

Google litt og sjekk ut vimeo for vidoer om kameraet og reviews.

....

Ellers, hvis du med semiproffkamera egentlig mente kamera til rundt 10.000 kr, så burde du vente på HV40. Den europeiske versjonen skal vistnok klare native 25P. (altså "ekte 25P"). Ikke noe 25P i en 60i wrapper. (24P er forbeholdt NTSC-versjonen)

Lenke til kommentar
Sony PMW-EX1 ser ut som et veldig bra semiproffkamera. Jeg har sett mange reviews og footages på nettet de siste dagene.

Det koster ca 60.000 i Norge, men man kan få kjøpt det billigere i utlandet selv etter norsk mva.

Dette kameraet lagrer til minnekort med 35 MB/s i high quality.

Storebroren EX3 koster litt mer, men da får du shouldermount, bedre viewfinder, og avtagbare linser.

Ikke dyrt for et sånt kamera.

Google litt og sjekk ut vimeo for vidoer om kameraet og reviews.

....

Ellers, hvis du med semiproffkamera egentlig mente kamera til rundt 10.000 kr, så burde du vente på HV40. Den europeiske versjonen skal vistnok klare native 25P. (altså "ekte 25P"). Ikke noe 25P i en 60i wrapper. (24P er forbeholdt NTSC-versjonen)

Skal til USA i september! : )

Kanskje prøve å skaffe meg en HV40 da? : )

Ellers så tenkte jeg litt på en brukt Sony V1. Ser liknende koster 2000 USD ny så regner med man kanskje får noe til 6-7 tusen brukt der :D

Det som er så kjekt med "LEKEkameraene" som noen kaller dem er at man får plass til de over alt. Det være seg i lomma på tur hvor som helst, liggende under en bil eller i cockpit på et jagerfly. Tror nok mange filmskapere vil få øynene opp for disse etter hvert som billedkvaliteten stiger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...