Gå til innhold

Harddisk hjelp (trenger hjelp fort)

Gjest Slettet-whwZcV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-whwZcV

Hei jeg trenger hjelp. Vis jeg lagrer noe på maskinen eller laster ned noe komemr det "Ikke nok plass på harddisk"

Når jeg går på >start>datamaskin ser du følgende:

lokahd9.jpg

w599.png

Hvordan får jeg det til og bli lagret til data(D:) istedenfor Os_install (C:)?

Takk trenger svar fort.

Endret av Slettet-whwZcV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slett systemgjenopprettingspunktene. Høyreklikk på OS_Install (C:) under "Min datamaskin" og velg egenskaper. Velg deretter diskopprydding.

Velg så fanen til høyre i diskopprydding. Der får du valget om å slette alle gjenopprettingspunktene unntatt det siste. Det vil frigi mye plass i mange tilfeller.

Gjøres på alle disker med aktiv systemgj.oppretting.

I tillegg tar du alle bilder, filmer, musikkfiler og annet diverse og flytter over på den andre partisjonen. Data (D:)

I fremtiden installerer du også alle programmer på Data (D:)

Hvis du bruker mappene som heter "Mine bilder" "Min musikk" osv, kan du høyreklikke på mappene og velge "Egenskaper" og deretter "Plassering". Velg da Data (D:) som ny plassering.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-whwZcV
Slett systemgjenopprettingspunktene. Høyreklikk på OS_Install (C:) under "Min datamaskin" og velg egenskaper. Velg deretter diskopprydding.

Velg så fanen til høyre i diskopprydding. Der får du valget om å slette alle gjenopprettingspunktene unntatt det siste. Det vil frigi mye plass i mange tilfeller.

I tillegg tar du alle bilder, filmer, musikkfiler og annet diverse og flytter over på den andre partisjonen. Data (D:)

Hvis du bruker mappene som heter "Mine bilder" "Min musikk" osv, kan du høyreklikke på mappene og velge "Egenskaper" og deretter "Plassering". Velg da Data (D:) som ny plassering.

Skjønte noe av dette takk..

men Slett systemgjenopprettingspunktene, hvor finner jeg dette og hva er det jeg gjør vis jeg sletter dette?

Takk. litt noob i windows etter en lang periode med Mac

> Jeg finner ikke Plassering, finner filplassering men du kan ikke trykke "Ok" på Data (D:)

Endret av Slettet-whwZcV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-whwZcV
spørs hvilket program du laster ned med. kanskje en ide å nevne det.

Jeg trenger ikke og rydde opp.. Vil bare at alt blir lagret automatisk til DATA isteden for OS_INSTALL. men hvordan?

Lenke til kommentar

Skjønte noe av dette takk..

men Slett systemgjenopprettingspunktene, hvor finner jeg dette og hva er det jeg gjør vis jeg sletter dette?

Takk. litt noob i windows etter en lang periode med Mac

> Jeg finner ikke Plassering, finner filplassering men du kan ikke trykke "Ok" på Data (D:)

Får å slette gjenopprettingspunktene åpner du "Min datamaskin". Deretter høyreklikker du på OS_Install (C:) og velger "Egenskaper" helt nederst. Trykk så på "Diskopprydding".

Når du er inne i diskopprydding har du to faner øverst. Trykk på fanen til høyre som heter "Flere alternativer".

Det nederste av valgene du får da er å slette alle gjenopprettingspunkter untatt det siste.

Når det gjelder plassering av mappene så må du selv velge plassering ved å trykke på knappen som heter "Flytt..." Naviger så frem til ønsket plassering. D: f. eks.

Lenke til kommentar
spørs hvilket program du laster ned med. kanskje en ide å nevne det.

Vil bare at alt blir lagret automatisk til DATA isteden for OS_INSTALL. men hvordan?

Men hvor man lagrer filer er det programmene som bestemmer. Derfor må vi vite hvilke program du vil skal lagre filer automatisk på D:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...