mobil_jenta Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Mitt gamle digitale kamera begynner å bli veldig treigt og tar ikke så veldig gode bilder. Jeg vurderer derfor nå å kjøpe nytt og har i den sammenheng sett litt på speilrefleks. Har lest litt rundt på forumet og i nettbutikker men aner jo ikke hva jeg ser etter. Forskjellige merker, med forskjellige objektiver og alt slags.... Kunne derfor trenge litt hjelp Kameraet vil bli hovedsaklig brukt til turer og hjemme til å ta bilde av barn og familie og i forskjellige situasjoner hvor man vil forevige øyeblikket. Vil ikke bruke altfor mye peng på kamera. Speilrefleks koster jo litt men vil helst ikke ha noe til over 4000,-. Kan dere hjelpe meg? På forhånd takk Lenke til kommentar
Carloz89 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Tips =_) http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/article498357.ece TV2 hjelper deg har tidligere hatt en del tester når det går på deler av det du lurer på. Så regner med du kan se det litt interessangt og lese om det dersom du vil ha annbefalt et bra kamera av ekspertene selv ^^, Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Helt enig,les testen det er mye informativt der. Her er konklusjonen av kameraene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Du trenger ikke bruke mer enn 4 lapper. Alle kamera-husene, som du får kjøpt i dag*, er raske nok. Men det er en viss forskjell på kvalitet i kit-objetivet. Pentax (K200D) og Olympus (E-520) er vel blandt de bedre der. Det er situasjoner hvor du vil trenge noe mer. Særlig når ungen(e) er aktive og det er dårlig lys. En ekstern blits kan hjelpe; et mer lyssterkt (les: dyrt) objetkiv også. Men dette gjelder alle merkene. Tom Lenke til kommentar
mobil_jenta Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 I dag har lefdal internett tilbus på Nikon D40 kit med AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm objektiv inkludert til 1995,-. Burde jeg slå til på dette eller burde jeg se på andre speilrefleks??? Noen som har dette kameraet som vil anbefale det eller har noe å si om det? Lenke til kommentar
hean Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 I dag har lefdal internett tilbus på Nikon D40 kit med AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm objektiv inkludert til 1995,-. Burde jeg slå til på dette eller burde jeg se på andre speilrefleks??? Noen som har dette kameraet som vil anbefale det eller har noe å si om det? Slå til du.... ikke på grunn av at det er bedre enn andre begynnerkamera men det er heller ikke spesielt då¨rligere. Når du i tillegg sparer nesten halve prisen er det vel ingen tvil. Lenke til kommentar
boos Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 I dag har lefdal internett tilbus på Nikon D40 kit med AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm objektiv inkludert til 1995,-. Burde jeg slå til på dette eller burde jeg se på andre speilrefleks??? Noen som har dette kameraet som vil anbefale det eller har noe å si om det? Både kamera og objektiv er bra. Meget god pris! boos Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Enda en slik tråd? Men for å ikke være totalt meningsløs, så skal jeg prøve å svare. For det første; Ikke bry det om spesifikasjonene i det hele tatt. Prøv et kamera på butikken og be om å kanskje få ta bilder med det. Det kameraet som du ender opp med best inntrykk av etter å ha både holdt i og kanskje fått tatt noen bilder, det kameraet velger du. Uten å tenke deg om. Men dersom du ønsker å tenke deg om så ta til deg de rådene som er gitt her. Nikon D40 kommer du til å trives med som nybegynner regner jeg med og 2000,- er ikke så ille. Da får du jo råd til både en veske og minnekort i tillegg. Og kanskje et rimelig stativ. =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
kaian Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 I dag har lefdal internett tilbus på Nikon D40 kit med AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm objektiv inkludert til 1995,-. Burde jeg slå til på dette eller burde jeg se på andre speilrefleks??? Noen som har dette kameraet som vil anbefale det eller har noe å si om det? Takk! Jeg slo til på dette tilbudet nå. Jeg har prøvd det skikkelig og har hatt lyst på det lenge, men har hatt beslutningsvegring. Det er så mange gode kameraer, og hvert alternativ har sine fordeler og ulemper. For meg er det viktigste at 1) kameraet gir god bildekvalitet og 2) at det ikke koster skjorta. Nå blir det penger til en blits, SB400, helt suveren og et viktig tilskudd for å ta gode bilder. Deretter følger nok et noen fastobjektiver ganske snart... Lykke til med valget ditt! Lenke til kommentar
Carloz89 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 smaken er som baken i denne meningen, om hvor mye man trenger og legge i et kamera for og få det som er og blir sitt eget behov (Ordleggelse: smaken er som baken = to sider av samme sak/ den er to delt ^^,) Noen andre sider som har med diverse tester og gjøre? som kan være greie og benytte seg av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå