Tor-K-El Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Jeg har bygd meg ny pc med noe av det siste og beste, men det ser ikke ut til at det var en god ide :-? Konfig; -SiS 655 Dual RAM hovedkort fra Gigabyte -Connect 3D Radon 9700 -Helt vanlig 19" skjerm -Maxtor 120 G, 7200 RPM, 8M case -Intel P. 4 2.8 -512 DDR 400 RAM -Windows XP(Ikke SP. 1) Broblemet oppstår når jeg spiller Age Of Mytology, og er som følger, i notorisk rekkefølge: 1. Jeg fikk svarte firkantete flekker på skermen i høyeste oppløsning. *Lastet ned Windows update. 2.Spillet låste seg, eller skjermen ble svart. *Installerte DirectX 9.0 3.Ting ble bedre, kunne spille ca. 1/2 tm på middels oppløsning. Plutselig er spillet borte og jeg står ved skrivebordet. *Innstallert nye drivere fra ATI. 4.Ingen forbedring *Innstalerte nye drivere til AGP kontrolleren fra SIS. 5.Ingen forbedring. *Innstallerte spillet på nytt(slettet det ikke først, reinst.) 6.Samme broblem. *Skrudde av alle antivirus og bakgrunns prog. 7.Samme broblem. *Reduserte grafikk akselerasjonen. 8.Ingen forbedring, ble bare verre, mus peker flimmret. *Slo kraftig i toweret, ropte "DEEEÅÅÅÅÅ" og alt virket....... Neida, det var en spøk Jeg står fast....HJELP!! Har ikke prøvd andre spill eller kjørt avanserte 3D tester, men windows påstår at alt er ok. Har innstallert ati drivere 5 ganger..minst. Kan det være AGP kontrolleren på SIS kortet. Det står i manualen at jeg må ha siste versjon. Har vers. 1.15 fra SIS. PLZ...help me!!! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Nei, den var vrien. Jeg ville prøvd kortet i en annen maskin. Da får du ihvertfall eliminert det mest åpenbare. Lenke til kommentar
schox Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 En kompis av meg opplevde tilsvarende med et Saphire 9700pro, og det var kjølingen av VPU/Ram som ikke var god nok, han fikk bytta kortet, og da var alt ok. Han prøvde kortet, mens han brukte kjølesray forsiktig på komponentene før han fant ut av det... Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Hei! TAKK FOR SVARENE SÅ LANGT :smile: . Status: Har tenkt på at det kansje er for dårlig kjøling, eller noe galt med kortet. Har montert en temp. reg. kjølevifte på prossesor. Kan det virke inn? Skal prøve et gammelt kort for å være helt sikker på at det er det som er broblemet. Har slettet alle spor av drivere fra ati, og deretter insallert dem på nytt. Det hjalp ikke. Installerte ATI MMC 8.0.0 og kjørte en test av maskinen med følgende resultat: -Lydkortets klokke frekvens ustabil(>+-2%) -WMD driver ikke installert. -DirectX 9.0 ufulstendig installert. Fant ingen WMD drivere til Radon 9700 på hjemmesiene deres. Har innstallert DirectX 3 ganger, har dessuten nyeste driver til det integrete lydkortet(Realtek AC'97). Får fortsatt samme resultat av testen...... Noen som har forslag? Lenke til kommentar
EverQuest Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 kjøp GF .. har hatt 2 stk 9700 pro ingen funker soom de skal . Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 sikekr på at du skaffet helt nyeste versjon av directX 9? Var jo problemer med de første vers. av 9.x med ati... Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Nå har jeg innstallert XP på nytt. Prøvde med de orginale driverne som fulgte med HK'et. Prøvde med et Asus GF2 400 32 m ram. Da fungerte spillet helt fint. Fikk blod på tann å prøvde 9700 på nytt. Installerte de medfølgende driverne til kortet. Spillet låste seg og jeg startet opp på nytt. Fikk melding om at display driverne til Radon kortet hadde forårsaket et broblem. Slettet display driverene og control panelet fra ATI. Installerte display driver vers. 3.2 og nytt kontroll panel. Startet på nytt, spillet fungerte smertefritt i en 1/2 tm før det sa klikk og det var borte. Jeg er nå mer å mer sikker på at kortet blir overopphetet e.l, og kobler seg ned. Samtidig er det jo rart at ikke hele skjerm bildet forsvinner. Det kan være at 3d delen streioker, mens 2d delen fortsetter å kjøre. Har jeg rett??? Når det gjelder DirectX, er det en spesiell måte å installere den på. Må jeg slette den gamle først? Ati MMC påstår at DirectX ikke er fullstendig installert..... Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Har funnet løsningen på broblemet mitt...RAM hastighet var for høy. HK skal i teorien støtte DDR 400, men det gikk ikke i mitt tilfelle. Mulige årsaker er for høy tempratur i kabinettet, eller dårlig kvalitet/feil på brikkene(TwinMos). Driver med litt forskning. Skal komme tiilbake med resultat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå