Gå til innhold

Slalomutstyr 5000 Kroner?

Nopros

Anbefalte innlegg

Ja, da skal jeg handle nytt slalom/twintip utstyr.

Som emnetittelen sier, jeg har 5000 kroner og bruke på det.

Det jeg hvertfall skal ha, er nye sko. De gamle er alt for småe. Skal helst ha nye ski også helst twintip.

Er ikke nybegynner, men er heller ikke helt pro heller :p

Noen som anbefaler ski?

Høyde; CA 162 vekt rundt 42 kg.

På forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ingen expert på alpint overhode men er ikke støvler minst like viktig som ski, om ikke mer? Samme pokkers hvor proff skiene er så hjelper det svært lite når støvlene ikke spiller med.

Legg kanskje mer penger i gode støvler enn ski.

Ja, har sett det i andre poster her. Men så h ar jeg bare fem tusen kruner og bruke, til hjelm, sko og ski :yes:

Og da kan ikke skoa koste mer en ski, når skia koster tre tusen.

Lenke til kommentar

Jeg vil tippe at de Dynastar skia er gode for ditt bruk, og de bindingene du får med der er veldig gode. Er ikke så veldig kjapp i hoderegning nå i ferien, men du har da ca. 1400kr igjen etter hjelm og ski. Dette burde rekke og kanskje ha litt igjen til et par støvler. Det er jo mye salg også rundt om kring, men jeg anbefaler deg til å prøve støvlene før du kjøper dem. Slik jeg har forstått det så er støvelstørrelsene i cm, men dette trenger ikke du bry deg noe serlig om. De måler foten din i butikken.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Støvler er ikke stedet der du burde spare inn penger når du kjøper slalom utstyr.

Sitter ikke skoene bra på foten, så står du ikke i bakken. Så enkelt er det.

Skiene er helt greie de, så der blir du nok fornøyd. Men det er en ren park ski, så den duger ikke utenfor løypene. Bare sånn at du er klar over det.

Og ikke kjøp sko for store! Når du har spent på det støvlene og står med rette bein så skal du akkurat, så vidt det er kjenne enden av støvelen, og når du bøyer knærene sånn som de er i bakken skal du ikke kjenne tuppen. Kjøp deg et par skisokker også ;)

Lykke til med kjøpet.

Lenke til kommentar
Støvler er ikke stedet der du burde spare inn penger når du kjøper slalom utstyr.

Sitter ikke skoene bra på foten, så står du ikke i bakken. Så enkelt er det.

Skiene er helt greie de, så der blir du nok fornøyd. Men det er en ren park ski, så den duger ikke utenfor løypene. Bare sånn at du er klar over det.

Og ikke kjøp sko for store! Når du har spent på det støvlene og står med rette bein så skal du akkurat, så vidt det er kjenne enden av støvelen, og når du bøyer knærene sånn som de er i bakken skal du ikke kjenne tuppen. Kjøp deg et par skisokker også ;)

Lykke til med kjøpet.

Mente du Dynastar skia?

Sko skal jeg kjøpe på nærmeste G sport butikk tror jeg :) tar ikke sjansen på og få for store/små sko

Uansett, takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

Med rask hode regning (som jeg håper er riktig) Har du 600,- igjen til støvler hvis du skal holde deg under 5000,-

Du får ikke så billige støvler.

Så spar sammen litt mere penger og kjøp deg noen ordentlige støvler.

Staver til 500,- hva er vitsen?

Kjører selv med alu staver fra Swix, noe av det billigste de har. Staver er forbruksvare, de knekkes og bøyes i ett sett.

Lenke til kommentar

Ok, men som sagt over her... Tror jeg :ph34r: Så får jeg solgt de gamle slalom skia og sko så da får jeg litt ekstra penger ;) CA 1000 kr håper jeg på.

Nei, staver til 500 var kanskje og overdrive :)

Vi får se :thumbup:

Men takk for god hjelp!

Endret av Nopros
Lenke til kommentar
Du kjøper ikke hjelm uten å prøve den først.

Er ikke sikkert den modellen passer til hodeformen din i det hele tatt.

Og 149cm lange ski? Hjelp!

Hvor har jeg skrevet at skia er 149?

skia var lengre en det ;)

Må jeg kjøpe hjelm og i butikken da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...