Gå til innhold

Ny Gamer-PC til jul, hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Vet det er mange tråder om dette fra før, men fant ingen som passet, skader vel ikke med en til?

 

Jeg skal gå til innkjøp av pc-deler som jeg skal få til jul.

Men er en del ting jeg lurer på. PC`en skal brukest til spilling.

Kommer til å spille spill som Far Cry 2, Crysis, GTA IV, men også CS 1.6, wow og lettere spill, kommer også til å spille Mirrors Edge, Godfather II, Saints Row 2 når disse kommer, kansje til og med Sims 3 :new_woot:

 

Budsjedttet er vel rundt 8000, men blir litt over :) da skal det være følgende:

 

- CPU

- CPU kjøler

- Skjermkort

- Hovedkort

- RAM

- Strømforsyning? Har 430w fra før

 

Trenger altså ikke kabainett, har ett Thermaltake Soprano som jeg har tenkt å lakkere sort inn og utvendig, matt? Samme farge som Antec Twelve Hundred , vet ikke om det er helt matt, eller?

 

Har laget en liten handlevogn, som jeg syns kansje er grei HER

 

Jeg ville gjerne hatt to ATI 4870 skjermkort i Crossfire, men dog anna hovedkort? Vet ikke hvordan spillstøtten er i forhold til 4870 CFX mot 4870x2. Jeg kan godt kjøpe ett 4870, og senere oppgradere med ett til.

 

Er usikker på Skjermkort, hovedkort og strømforsyning, og ram.

Jeg kommer også til å overklokke, har vel tenkt og overklokke cpu til 4ghz vist det lar seg gjøre, kommer selvfølgelig an på hvilket hovedkort og ram jeg velger.

 

Kommer til å kjøpe en 22 eller 24 toms skjerm, senere. Setter også pris på god lyd.

 

Kom med forslag og forbedringer som dere tror blir bedre, jeg er ingen ekspert! Må bestemme meg snart, da denne bør vere i hus til jul.

 

Takker på fårhond for alle svar :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser kurant ut den pc'n du har satt opp. Skulle ikke være noe som skurrer der.

Eneste du mangler er en vifte til cpu-kjøleren din. Den blir levert uten vifte. Noctua har noen utrolig gode vifter, dytter mye luft og er tilnærmet lydløse.

 

Og hvorfor skal alle spille Crysis? Det er faktisk ikke no bra spill! GTA4 er trøblete pr idag, og du må ikke regne med å spille det på særlig høye grafiske innstillinger med det første.

 

Ikke særlig godt kjent med NorthQ strømforsyninge, men vet at Corsair leverer veldig gode, til en ganske ok pris.

Lenke til kommentar
IKKE noctua på TRUE! Der er det best med Scythe S-FLEX eller Nexus 120mm.

Kan du begrunne hvorfor? Er bare multicom som selger Scythe vifta, så blir nok Nexus 120mm eller en Noctua. Mener du Nexus er bedre en Noctua altså? blir nok det i resten av kabinettet og da.

 

Visst jeg skal ha bare ett 4870 kort, vil jeg ha støtte for crossfire så jeg kan oppgradere senere, men da blir det et dyrere hovedkort, og prisen blir akkurat den samme som med billigere hovedkort og 4870x2.

Lenke til kommentar

Noctua-vifta sliter med mottrykk og TRUE kjøleren har ikke mye mellomrom mellom finnene, da blir det mye å gjøre for vifta. Nexus vifta får du hos netshop, den er igrunn like grei å bruke på true, jeg bruker den selv og er veldig fornøyd. Ingen problemer med å holde Q6600 @ 3.3GHz under 55C ved 100% load i boinc/rosetta@home...

 

Nexus er referansevifta til SPCR, ikke uten grunn :)

 

Edit: Selv om noctua-vifta flytter mye luft i friluft så synker de tallene drastisk samtidig som at støynivået går opp så fort den får motstand, derfor bruker jeg de ikke til noe annet enn f.eks. punktkjøling av en singel disk i en 4in3 modul med ULNA-ledd kobla inn, eller til nød som eksosvifte i et kabinett med lite motstand. Til et kabinett som P182 (som jeg anbefaler på det sterkeste) er den ikke egna. Den vil jo såklart fungere, men du vil se høyere rpm-tall og oppleve mer støy enn fra en Nexus eller S-FLEX.

 

Har ingenting imot Noctua forøvrig, jeg vil bare advare mot å bruke viftene i feil bruksområde. Den nye versjonen de har er dessverre ikke så bra som Noctua selv påstår, selv om ytelsen er noe bedre. På mamoz får du Nexus-viftene endel billigere enn ellers, men om det er verdt å handle derfra nå vet jeg ikke, de hadde enda lavere pris før (nedimot 40kr/vifta om du kjøpte mer enn 3-4)

Endret av Wibla
Lenke til kommentar

Tror jeg går for Asus P5Q-E istede for Asus P5Q Pro, er bare 200kr dyrere, og skal visst vere bedre. Men er usikker på om Ultra 120 kjøleren vil passe, er jo ganske høye ribber på det kortet.

 

Når det gjelder strømforsyningen, har de ikke den fra NorthQ på netshop, så da må de bli en annen. Men er vanskelig å finne en på 750-850w som er moduler til den prisen. Vet jo heller om jeg trenger så stor? Den 750w`en fra Corsair er vel ikke modulær. Men min 430w vil altså ikke holde mål? Bare i noen måneder til jeg får kjøpt ny, det gjør jo ikke skade?

Endret av dust123456
Lenke til kommentar

blir nok bestillt idag, så lurer bare på det er noe bedre RAM enn Dominator, f.eks denne eller denne :)

 

lurer også på om TT Ultra 120 kjøleren vil passe på P5Q-E hovedkortet. Må vite dette!

 

vurderer også gå for NorthQ 850w strømforsyninga fra datakjeden.no, i og med at denne er modulær. Ellers skal jeg bestille allt fra netshop

Endret av dust123456
Lenke til kommentar

beklager dobbelpost, men må ha svar nå!

 

de har ikke dominator på lager på netshop.no, så enten bestller jeg fra datakjeden, og da blir det også så jeg bestiller NorthQ 850w strømforsyn, eller så velger jeg en annen ram og bestiller allt fra netshop.

 

Er det noen HER som er bedre eller tilsvarende dominator?

 

må ha svar fort!

 

edit: lurer også på om en 430w strømforsyning kan skade datamaskinen? bare en måden eller no til jeg bestiller ny

Endret av dust123456
Lenke til kommentar

Endret litt i handlevognen, er DETTE noe bra? Er x38 chipset, så kan jo oppgradere til ett 4870 skjermkort til senere.

 

Er usikker på hovedkort, det kan koste dunt 2000kr, hjelp meg!

 

er det noen som kan hjelpe meg med å finne hovedkort!? Ser p5e har problemer med minnehastighet over 800mhz

 

edit: pc er bestilt :)

Endret av dust123456
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...