blackbrrd Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Har en relativt stor applikasjon som nok kunne trenge en større refactoring. (mao, lage en ny versjon hvor vi får fikset gamle elendige datastrukturer, etc.) Et av ønskene i en ny versjon ville f.eks vært autolagring. F.eks hvis du er inne på en kunde og endrer navn skal du ikke trenge å trykke på noen lagreknapp. Har sett på litt forskjellige biblioteker/verktøy, men egentlig ikke funnet noe som imponerte meg spesiellt. Hadde satt pris på det hvis DU! kom med et godt forslag (Applikasjonen består av en databaseserver, en applikasjonsserver og klienten som per idag bruker Swing som gui). På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
RavnTM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hva med å lagre automatisk hvert - for eksempel - 10. sekund hvis brukeren har endret noe? Bare bruk en boolean som settes til true når et tekstfelt eller lignende er endret. Du kan også lagre automatisk når brukeren lukker applikasjonen. Håper det hjalp. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Hadde tenkt å gjøre lagringen når brukeren lukket applikasjonen, vinduet, byttet til et annet vindu eller gjøre en operasjon som tilsier at det burde lagres. Jeg vet hvordan jeg skriver dette for hånd, men det kan bli litt mye i lengden, så jeg ser etter et bibliotek/rammeverk for å håndtere denne oppgaven på en enkel og lettvint måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå