Gå til innhold

std::cout og std::cin


Anbefalte innlegg

Har sett på noen tutorials, der skriver dem std::cout og std::cin, det er veldig tungvint..

Hvorfor gjør dem det? Er det på grunn av dårlige programmeringskunskaper?

Holder det ikke å skrive "using namespace std;"?

Jeg har aldri brukt std:: før

Endret av ToMmM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sett på noen tutorials, der skriver dem std::cout og std::cin, det er veldig tungvint..

Hvorfor gjør dem det? Er det på grunn av dårlige programmeringskunskaper?

Holder det ikke å skrive "using namespace std;"?

Jeg har aldri brukt std:: før

 

Det er vel for at koden ikke skal være tvetydig. Dersom du ike har med using namespace std; så er cout udefinert, og programmet vil ikke fungere, std::cout cil alltid kompilere, og er overhode ikke tvetydig.

 

Selv bruker jeg aldri cout eller cin allikevel. Hvor ofte er det en trenger å lage console applikasjoner i C++?

 

Så jeg synes det er fint å bruke std::cout i nybegynnertutorials, fordi koden er eksplisitt, og heller introdusere namespaces senere.

 

edit: Også veldig enig med Giddion her

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Med mindre man bruker std-biblioteket veldig heavy, er det "latskap" å bruke et using-statement som inkluderer hele namespacet. Hvis man allikevel blir drit lei av å skrive std::cout og std::cin samtidig som man ikke vill forsøple navnerommet ved å bruke "using namespace std;", er et alternativ å skrive en using-deklarasjon for de klassene i std-namespacet som du bruker:

using std::cout;
using std::cin;

 

.. menneh, jeg må innrømme at jeg aldri orker å gjøre dette. Skriver nesten alltid "using namespace ..." med mindre det er snakk om header-filer som GIddeon nevner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...