ToMmM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Har sett på noen tutorials, der skriver dem std::cout og std::cin, det er veldig tungvint.. Hvorfor gjør dem det? Er det på grunn av dårlige programmeringskunskaper? Holder det ikke å skrive "using namespace std;"? Jeg har aldri brukt std:: før Endret 10. desember 2008 av ToMmM Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Holder det ja, jeg holder meg hvertfall til å skrive cout << "foo\n"; og cin >> foo etc. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg ville ikke brukt using namespace.... i headere, men i source går det greit. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Har sett på noen tutorials, der skriver dem std::cout og std::cin, det er veldig tungvint..Hvorfor gjør dem det? Er det på grunn av dårlige programmeringskunskaper? Holder det ikke å skrive "using namespace std;"? Jeg har aldri brukt std:: før Det er vel for at koden ikke skal være tvetydig. Dersom du ike har med using namespace std; så er cout udefinert, og programmet vil ikke fungere, std::cout cil alltid kompilere, og er overhode ikke tvetydig. Selv bruker jeg aldri cout eller cin allikevel. Hvor ofte er det en trenger å lage console applikasjoner i C++? Så jeg synes det er fint å bruke std::cout i nybegynnertutorials, fordi koden er eksplisitt, og heller introdusere namespaces senere. edit: Også veldig enig med Giddion her Endret 10. desember 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Med mindre man bruker std-biblioteket veldig heavy, er det "latskap" å bruke et using-statement som inkluderer hele namespacet. Hvis man allikevel blir drit lei av å skrive std::cout og std::cin samtidig som man ikke vill forsøple navnerommet ved å bruke "using namespace std;", er et alternativ å skrive en using-deklarasjon for de klassene i std-namespacet som du bruker: using std::cout; using std::cin; .. menneh, jeg må innrømme at jeg aldri orker å gjøre dette. Skriver nesten alltid "using namespace ..." med mindre det er snakk om header-filer som GIddeon nevner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå