Gå til innhold

Kjøpte 450D... men var det så lurt?

Anbefalte innlegg

Det som beskrives på pbase er en mindre unøyaktighet i kit objektivet til 450D og har ingenting med din problemstilling å gjøre.

Ditt kamerahus leverer den verste frontfokusen jeg har sett. Enten fokuserer du på noe annet enn det du forklarer, eller så er kameraet ditt ødelagt og må repareres.

Jeg holdt i utgangspunktet en stor knapp på sistnevnte, men nå har du altså blitt forklart dette temmelig mange ganger ...

Endret av deviant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ditt kamerahus leverer den verste frontfokusen jeg har sett. Enten fokuserer du på noe annet enn det du forklarer, eller så er kameraet ditt ødelagt og må repareres.

Som jeg skulle ha sagt det selv. Her er det noe som er gærnt.

Mitt tar finere og skarpere bilder. Lever det inn i nermeste fotosjappe og få de til å kun se på det. Kanskje den må inn til Canon for å stilles inn!

Sålangt er jeg fornøyd, har selv hatt mitt 450D i snart 9 månder !

Lenke til kommentar
Det som beskrives på pbase er en mindre unøyaktighet i kit objektivet til 450D og har ingenting med din problemstilling å gjøre.

Jeg holdt i utgangspunktet en stor knapp på sistnevnte, men nå har du altså blitt forklart dette temmelig mange ganger ...

Tror ikke du leste pbase rapporten om du mener det kun handler om mindre unøyaktighet i kit objektivet. Jeg fikk forresten en mail fra han som kjørte den testen i dag, her er utdrag av den:

"my impression is that all 450D's have this AF problem, and that by pure luck maybe you can get one that works perfectly.

I don't believe all the dpreview stories about perfectly focusing 450D's, most of these people don't know what to look for.

they proove that their 450D is working fine by posting VGA resolution images on the web ...

I'm currently testing 450D body number four, and the problems are basically the same as the previous three.

there are differences depending on lens (e.g. my 2.8/200L works better now, and the 18-55IS zoom now has problems at 55mm instead of at 18mm) but AF is simply unreliable and worse than my old 300D. I'm probably going to put the test results on my pbase site if I find something interesting."

Nei jeg sier ikke jeg har funnet sannheten og ja jeg VET jeg må levere inn mitt camera enda en gang for å få det sjekket. Jeg har jo gjord det 1 gang og må vel fortsette til det endelig fungerer. Men teknikern inni meg hadde bare lyst til å vite mer om problematikken før jeg bare forlangte bytting. Noe som ser ut som seriøs behandling av lignende problemstillinger er ikke å forakte.

Lenke til kommentar
"my impression is that all 450D's have this AF problem, and that by pure luck maybe you can get one that works perfectly.

Må dreie som om en annen serie enn det som leveres på det nordiske markedet. En så omfattende feil, om liten, hadde vi hørt om eller lagt merke til.

Frontfokusen på bildene dine er uansett ekstrem og kan ikke sammenlignes med bildene som vises fram på pbase.

Lenke til kommentar

Og noen simpelthen elsker å hate sine egne eiendeler, selv om det ikke er noen god grunn. I dette tilfellet har nok den personen en god grunn, for enten lider han av det berømte Marius-syndromet (får tilsendt defekte eksemplarer uansett), eller så stemmer det nok som deviant skriver. For jeg kan ikke si at jeg har hørt/lest om tilsvarende problemer fra andre steder. 450D er som alle andre Canon-modeller relativt problemfrie produkter, så en slik svartmaling av den modellen tror jeg ikke stemmer.

Men utgammel har fått en sur sitron, det er det ingen tvil om. Få den byttet først som sist. Håper du har noe annet til å forevige ukens begivenheter, for det tar nok litt tid før du har et nytt i hende. Synd at man skal oppleve slike kalddusjer når man har kjøpt et slik produkt. Man vet hvor bra det kan være, og så leverer det bare ræva resultater. Jeg føler med deg.

Er det frekt å spørre om du kan være forumets eldste medlem, i og med at brukernavnet ditt hinter i den retningen. Du skal vite at selv om vi er infantile på dette forumet, så er en god del av oss middelaldrende. Og det finnes faktisk en mannlig biologisk middelalder ifølge nyere forskning. I fare for å avsløre mer av min identitet så hører det faktisk til jobben min å vite litt om slikt, i og med at jeg innimellom redigerer helseartikler om denslags problemer. Harley Davidson (eller i mitt tilfelle: Norton) burde faktisk komme på blå resept, i likhet med enkelte hormonmidler våre kvinnelige motparter mottar. Det er faktisk en fysisk "lidelse" vi middelaldrende menn har, og jeg grubler litt på hvordan enkelte av dere unge med alvorlig lens lust vil oppføre dere når dere når vår modne alder. Jeg husker en link til noe som omhandlet en som samlet på L-optikk. Han hadde faktisk alt som finnes. Syke satan, sier bare jeg. Jeg er glad mine hormoner ikke er like forskrudde...

Lenke til kommentar
Er det frekt å spørre om du kan være forumets eldste medlem, i og med at brukernavnet ditt hinter i den retningen. Du skal vite at selv om vi er infantile på dette forumet, så er en god del av oss middelaldrende. Og det finnes faktisk en mannlig biologisk middelalder ifølge nyere forskning. I fare for å avsløre mer av min identitet så hører det faktisk til jobben min å vite litt om slikt, i og med at jeg innimellom redigerer helseartikler om denslags problemer. Harley Davidson (eller i mitt tilfelle: Norton) burde faktisk komme på blå resept, i likhet med enkelte hormonmidler våre kvinnelige motparter mottar. Det er faktisk en fysisk "lidelse" vi middelaldrende menn har, og jeg grubler litt på hvordan enkelte av dere unge med alvorlig lens lust vil oppføre dere når dere når vår modne alder. Jeg husker en link til noe som omhandlet en som samlet på L-optikk. Han hadde faktisk alt som finnes. Syke satan, sier bare jeg. Jeg er glad mine hormoner ikke er like forskrudde...

Knegg knegg... denne var veldig bra, og her kunne vi godt ha tatt av og laga en skikkelig off topic så det holder! :D

I første omgang nøyer jeg meg med å si hvilken sykkel som kom lengst inn i hjertet. Det ble en 69 Norton Atlas 750 ombygd med høy comp stempel, TT styre og helt åpne Dunstall pipes!! (ja seølvfølgelig på skrå opp) Den som ikke fikk gåsehud da svineriet kom oppover med full åpning forbi 3-4-5-6000 rpm har ikke peiling på hva lyd egentlig er. Og heller ikke hva paralell twin kan føre til av følelser ;).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg trekker tilbake det jeg sa tidligere i denne posten om at jeg ikke hadde fokus problemer. Har funnet ut at kameraet mitt også sliter med autofokus. Spesielt det midtre fokuspunktet. Har lest på andre forum også, og det kan tyde på at noen 450d sliter med AF. Vet ikke om dette bare er kit linsa 18-55is, eller om det er huset, eller kanskje begge.

Noen som har sjekket opp i dette?

Lenke til kommentar
Jeg trekker tilbake det jeg sa tidligere i denne posten om at jeg ikke hadde fokus problemer. Har funnet ut at kameraet mitt også sliter med autofokus. Spesielt det midtre fokuspunktet. Har lest på andre forum også, og det kan tyde på at noen 450d sliter med AF. Vet ikke om dette bare er kit linsa 18-55is, eller om det er huset, eller kanskje begge.

Noen som har sjekket opp i dette?

Beklager å måtte skuffe deg, men det sitter ikke i kit objektivet. Saken er brutalt enkel, selv om svært mange ikke vil innrømme det: 450D har STORE problemer med AF. Jeg har mailer fra en som har bytta camera 4 ganger pga dette, jeg selv har bytta 2 ganger og jeg gidda ikke mer. Jeg legger penger imellom og går for D90.

450D syns jeg er et fabelaktig camera på de fleste områder, om en ser bort fra focus problemene.

De som sier de har et 450D uten disse problemer bes gjøre følgende: Slå av AF, juster manuelt helt ut av focus, slå på AF og skyt bilder på over 5m avstand. Gjør så det samme med et annet camera av samme prisklasse eller i det minste et SLR av moderne utgave. Studer resultatet nøye.

Lenke til kommentar
De som sier de har et 450D uten disse problemer bes gjøre følgende: Slå av AF, juster manuelt helt ut av focus, slå på AF og skyt bilder på over 5m avstand. Gjør så det samme med et annet camera av samme prisklasse eller i det minste et SLR av moderne utgave. Studer resultatet nøye.
Hmmm, har ikke 450D, men naboen har ett nytt ett. Har ikke peiling på hvilke objektiver han har, men tror det var pakke han kjøpte. Regner med at siden flere har dette problemet, at det kan være interesant å prøve ut teorien :)

Tar med ett 50D, og ett par objektiver, så jeg har noe å teste mot.

PS, jeg er ikke superfotograf da, så resultatet blir kansjke så som så, men kan det hjelpe andre så gjør jeg det da gjerne.

Lenke til kommentar
Blir litt skremt av denne tråden jeg. Står mellom 450D og 1000D. Sliter 1000D med det samme? Og er det såpass høy feilrate at det er dumt å kjøpe kameraet? Hvorfor er det ingen som har tatt opp dette problemet utenom i forum tråder?
De fleste som kjøper kameraer i klassen 1000-400-450D kjøper sitt første speilrefleks kamera. De vanker sjeldent på fotoforumer. Det er ofte Deres første speilrefleks kamera. Og det er ikke sikkert alle opplever en bug, eller leter for å finne en bug. Som sagt, de ønsker mer å lære kameraet.

Men, vi trenger jo ikke å spekulere så mye i det. Mange har 450D, eller vi har venner som har 450D. Vi har ett kamera selv, eller naboen vår har ett ikke 450D.

utgammel har ett problem med sitt kamera, en teori er på bordet, da er det egentlig bare opp til x antall forumbrukere til å teste litt.

Jeg er med, forhåpentlig flere, og jeg er sikker på at mine bilder vil bli de styggeste, speielt på farger, hehehe

Lenke til kommentar
Beklager å måtte skuffe deg, men det sitter ikke i kit objektivet. Saken er brutalt enkel, selv om svært mange ikke vil innrømme det: 450D har STORE problemer med AF. Jeg har mailer fra en som har bytta camera 4 ganger pga dette, jeg selv har bytta 2 ganger og jeg gidda ikke mer. Jeg legger penger imellom og går for D90.

450D syns jeg er et fabelaktig camera på de fleste områder, om en ser bort fra focus problemene.

Har prøvd 55-250 is objektivet og det fokuserer sylskarp på både 55mm og 250mm. Da må det jo feilen ligge i objektivet?

Lenke til kommentar

Har prøvd 55-250 is objektivet og det fokuserer sylskarp på både 55mm og 250mm. Da må det jo feilen ligge i objektivet?

Oups! Temmelig interessant. Du brukte AF? Canon objektiv?

Regner som en selvfølge at du ikke brukte live view.

Endret av utgammel
Lenke til kommentar

Håper det er lov å komme med ett par spørsmål siden jeg er noe mildt sagt forvirret i vendingen av tråden......

Jeg har tatt det som en selvfølge at du har prøvd med andre objektiver siden du var så bastant i uttalsen angående 450D, men har du prøvd andre objektiver?

Når du sier du har byttet kamera 2 ganger, er du 100% sikker på at du har fått tilbake nytt kamera, og nytt objektiv tilbake? Når jeg spør, så er det ikke du jeg tviler på, mer butikken.

Lenke til kommentar

Håper det er lov å komme med ett par spørsmål siden jeg er noe mildt sagt forvirret i vendingen av tråden......

Jeg har tatt det som en selvfølge at du har prøvd med andre objektiver siden du var så bastant i uttalsen angående 450D, men har du prøvd andre objektiver?

Når du sier du har byttet kamera 2 ganger, er du 100% sikker på at du har fått tilbake nytt kamera, og nytt objektiv tilbake? Når jeg spør, så er det ikke du jeg tviler på, mer butikken.

Når det gjeld objektivbytting er dette det eg har gjordt:

- prøvd 3 ulike kit objektiv frå på samme hus. Objektiva var frå andre Canon SLR modella.

- fekk lov å bytte hus og objektiv SJØLV medan eg var på butikken.

Eg er sikker på det finnes gode feilfrie 450D der ute, noko anna ville vore for merkeleg.

Kanskje nokon kan legge ut et bilde tatt med kit objektivet og AF?

Er vel umulig å kontrollere at ikkje MF eller live view er brukt, men det får så være.

Lenke til kommentar

Når det gjeld objektivbytting er dette det eg har gjordt:

- prøvd 3 ulike kit objektiv frå på samme hus. Objektiva var frå andre Canon SLR modella.

- fekk lov å bytte hus og objektiv SJØLV medan eg var på butikken.

Eg er sikker på det finnes gode feilfrie 450D der ute, noko anna ville vore for merkeleg.

Kanskje nokon kan legge ut et bilde tatt med kit objektivet og AF?

Er vel umulig å kontrollere at ikkje MF eller live view er brukt, men det får så være.

Men for å understreke, eg er ferdig med leiting etter kvar feilen ligg. For meg er det ikkje eit poeng å forske vidare, sjøl om eg godt forstår dei som vil gå i botnen på saka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...