Thor. Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hei. Brudern ønsker seg en Xbox 360, foreldrene ser lyst på saken og spurte meg om litt hjelp til å velge. Men jeg selv er på litt tynn is og vakler. Hvilken Xbox-versjon bør jeg gå for? Noen som vil sette sammen en startpakke? Kommer til å bruke trådløst for å kople til. Bruker vi kabel går fattern bananas. Trenger to kontroller og litt harddiskplass (kan kjøpe tilbehør i ettertid). Hdmi kan vi vente med ettersom ingen i huset har slikt ennå (jeg har på leiligheten). Så hvordan bør 2200 kroner fordeles på system og tilbehør? Eventuelt kutte ut noe nå og kjøpe litt senere. Her er en kladd av meg: 360 core https://prisguiden.no/product.php?productId=31924 Ekstra kontroller https://prisguiden.no/product.php?productId=86643 Merk at dette sansysynligvis blir kjøpt lokalt med tanke på at det er foreldrene som handler. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Jeg ville da gått for Xbox 360 Pro -Den har 60 GB HDD Du får den forresten på Elkjøp og Lefdal for 1995,-. Da får du også med 2 spill. Dette er en bra pris. Og du får masse HDD plass! Endret 10. desember 2008 av Kristian94 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Takk for tips Hvor mange kontrollere kommer med og må man bruke kabel eller trådløst "ut av esken"? Lite info på prisguiden Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Takk for tips Hvor mange kontrollere kommer med og må man bruke kabel eller trådløst "ut av esken"? Lite info på prisguiden Det følger med 1 kontroll i esken. Det med kabel og trådløst på Xbox vet jeg lite om. Lenke til kommentar
anolop Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Får å få nett til Xbox'n trådløst, må du kjøpe en trådløs nettverksadapter. Denne koster rundt 600-700kr rundt om... Så da sprekker nok budsjettet på 2000,- Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 ok. Jeg vet at harddisk og trådløst kan velges som tilbehør. Så denne med ekstra kontroll til å starte med. Senere et trådløst adapter. Noen innvendinger? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Xbox arkade med 256MB minnekort 1400 kr trådløst = 700 kr På Elkjøp 20 GB HDD kan skaffes for 150 kr vist nødvendig Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Det var jo også en vri.. What to choose? Jeg tror egentlig harddisk går først, deretter trådløst, får snike en kabel inn i ene porten mens han er borte intil trådløst er investert, noe som jeg forestiller meg skjer rimelig fort etter nyttår når pengene strømmer på igjen Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) har far din noe imot kabler? kabelsyndrom? du kan alltids teipe den på veggen mellom familiebildene eller sage et fint spor med bajonettsag i gulvet og legge den ned der, bruk gummihandtak fordi det smeller bra når du sager igjennom varmekablene. (itilfelle du og din familie er utvandret fra USA og dere følger denne bruksanvisningen så er det ingenting å hente på et søksmål her i Norge ) Eller så kan du legge ledninga på loftet der ingen ser den? ellers så finnes det ingen core versjon lenger, den er blitt erstattet av arcade og da får du med hdmi uansett. hvis det har seg slik at dere har en gammel tube tv, bør du gå for en dedikert scart kabel og ikke den kabelen som følger med i esken(kompositt, den gule). hvis han har planer om å bruke den på sin pc monitor kan en vga kabel kjøpes. Endret 10. desember 2008 av audi_a8 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Han har alltid hatt noe imot nettverkskabler. Han har ofte vært noe sær på slikt. Boksen er vel godt under 10M fra Dlink så skal vel klare å legge kabelen oppå dørene så man ikke klare å tråkke på den. Men uansett synes jeg og det er best med minst mulig kabelrot. Denne boksen kommer til å veksle mellom 3 tv-er hjemme alt etter forholdene pluss en tv på min leilighet. Tror jeg går for mest harddiskplass nå og trådløst senere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå