Gå til innhold

Xbox til julegave, hvilken versjonen og hva trengs av tilbehør?

Thor.

Anbefalte innlegg

Hei. Brudern ønsker seg en Xbox 360, foreldrene ser lyst på saken og spurte meg om litt hjelp til å velge. Men jeg selv er på litt tynn is og vakler. Hvilken Xbox-versjon bør jeg gå for?

Noen som vil sette sammen en startpakke? Kommer til å bruke trådløst for å kople til. Bruker vi kabel går fattern bananas. Trenger to kontroller og litt harddiskplass (kan kjøpe tilbehør i ettertid). Hdmi kan vi vente med ettersom ingen i huset har slikt ennå (jeg har på leiligheten).

Så hvordan bør 2200 kroner fordeles på system og tilbehør? Eventuelt kutte ut noe nå og kjøpe litt senere.

Her er en kladd av meg:

360 core https://prisguiden.no/product.php?productId=31924

Ekstra kontroller https://prisguiden.no/product.php?productId=86643

Merk at dette sansysynligvis blir kjøpt lokalt med tanke på at det er foreldrene som handler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo også en vri.. What to choose? Jeg tror egentlig harddisk går først, deretter trådløst, får snike en kabel inn i ene porten mens han er borte intil trådløst er investert, noe som jeg forestiller meg skjer rimelig fort etter nyttår når pengene strømmer på igjen :)

Lenke til kommentar

har far din noe imot kabler?

kabelsyndrom? du kan alltids teipe den på veggen mellom familiebildene eller sage et fint spor med bajonettsag i gulvet og legge den ned der, bruk gummihandtak fordi det smeller bra når du sager igjennom varmekablene. (itilfelle du og din familie er utvandret fra USA og dere følger denne bruksanvisningen så er det ingenting å hente på et søksmål her i Norge :) )

Eller så kan du legge ledninga på loftet der ingen ser den?

ellers så finnes det ingen core versjon lenger, den er blitt erstattet av arcade og da får du med hdmi uansett.

hvis det har seg slik at dere har en gammel tube tv, bør du gå for en dedikert scart kabel og ikke den kabelen som følger med i esken(kompositt, den gule).

hvis han har planer om å bruke den på sin pc monitor kan en vga kabel kjøpes.

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar

Han har alltid hatt noe imot nettverkskabler. Han har ofte vært noe sær på slikt. Boksen er vel godt under 10M fra Dlink så skal vel klare å legge kabelen oppå dørene så man ikke klare å tråkke på den. Men uansett synes jeg og det er best med minst mulig kabelrot. Denne boksen kommer til å veksle mellom 3 tv-er hjemme alt etter forholdene pluss en tv på min leilighet. Tror jeg går for mest harddiskplass nå og trådløst senere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...