Aqualong Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg skal kjøpe meg ny blitz, og har sett på Nikon SB-600. Spørsmålet mitt her er: hvor mye betyr ledetallet? SB-600 har et ledetall på 30, mens en annen blitz jeg har sett på, Nissin Speed Lite Di-622, har et ledetall på 62. Nissin sin blitz er jo også en del billigere, er dette en bedre blitz med sitt høyere ledetall? Thx Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Når du sammenligner ledetall, må du påse at de er målt ved sammenlignbare brennvidder og eventuelt ISO. Tviler på at det er tilfellet her, men kjenner ikke til Nissin. Ellers er SB-600 en flott blits. Lenke til kommentar
arela Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg vet ikke om Nissin sine blitser, men jeg ville ikke vært foruten Nikon si Comander mode. Vet jo ikke hvilket kamera du har, men har den innebygd blits, så kan den styre SB-600 trådløst. Trådløs blitstyring har iallefall gitt meg en helt ny oppfatning av blits, som jeg egentlig tenkte på som kun et nødvendig onde. Takler Nissin dette, så hadde det vært kjempefint, da skal jeg også ha et par etterhvert. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg har D70s med innebygget blitz, så det kan vel hende at SB-600 lar seg styre trådløst? Jeg er ikke sikker på dette, må lese litt i manualen. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg innbiller meg at bare D80 og opp har CLS commander mode på popup-blitsen, men kanskje D70 også har det. Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg innbiller meg at bare D80 og opp har CLS commander mode på popup-blitsen, men kanskje D70 også har det. D70s har commanderblitz innebygget:D Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det er koz. Da er det et digert argument for å ha en Nikonblits. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Til info: Jeg valgte SB-600! Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Grattis med en god blits. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå