schneidig Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg jobber med prøve eksamen. Jeg skal lage web side der jeg driver en kampanje som skal få ungdommen til å gå alle tre årene på vgs. MEN, jeg har gått tom for ideer... Nettet funker bare av og til nå Så kan dere vennligst komme med noen forslag? gjerne med link (bruk av virkemidler som flash, bilde o.l. kan også brukes. Noen forslag av virkemiddel jeg kan bruke??) Slagord måtte jeg også ha, det eneste jeg kom på var "frafall er avfall" Kom gjerne med ideer der og Takker så mye for alle svar!! Lenke til kommentar
andesam Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Kanskje litt subliminal skremselspropaganda, vise folk som fullfører og hvordan det går med dem kontra dem som ikke fullfører. Den vanligste grunnen til at folk dropper ut er nok mangel på motivasjon, som igjen kanskje er et resultat av at man har valgt feil. Kanskje noe å spille på det også. Bare pass på at det ikke blir en tørr byrokratisk side med sider som "10 grunner til å fullføre videregående utdanning" ol. Lenke til kommentar
schneidig Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Ja må passe på at det ikke blir for tørt. Men har du noen ideer om virkemidler? Bilde, slagord, animasjon/flash. osv. Eller noe morsom fakta? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Du kan sikkert finne en del statistikk på ssb, bare pass på at det ikke blir for tørt. Kanskje du kan intervjue noen som har fullført vgs og noen som har droppa ut. Eller videosnutter noe inspirert av discovery channel og ngtv sine "think again" snutter. Intervju med fylkesmannen eller noen litt hørt oppe i utdanningsdirektoratet, eller en rektor. For å få frem at de ønsker at så mange som mulig skal fullføre og at de prøver så godt som mulig å legge det til rette for elever. Tror innholdet er langt viktigere enn presentasjonen på en slik oppgave, hvis den skal fungere i praksis. Kanskje du kan presentere den som en blogg, eller en myspace / facebook side. Noe som treffer målgruppen litt, ikke la deg inspirere av NAv sine sider liksom. Lenke til kommentar
schneidig Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Noen som har tips til virkemidler?? Som animasjon, tegning osv. Kan lages i flash. Men er ikke pro i flash Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå