silversila Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hei Jeg prøver å sette opp DCR-PC120 som webcam for å snakke med familie og venner på msn messenger. Har koblet til firewire, satt kamera på 'camera' og startet kamera via msn messenger. De i andre enden får bare sort bilde som skurrer og ingen lyd. Har selvfølgelig fjernet det sorte linselokket.. Noen andre instillinger jeg må gjøre? Får opp bildet på skjermen hos meg dersom jeg velger å se på i et annen program lokalt på maskinen.. Lenke til kommentar
silversila Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Nå har jeg fått det til. Men kameraet går i strømsparing etter et par minutter, og forbindelsen brytes. Hvorfor det? Hvordan kan jeg endre på den instillingen på kameraet? Ønsker ikke at den skal gå i "dvale" Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Mener noen i forumet skrev noe om at man skulle ta ut tapen dersom den stod i. Lenke til kommentar
silversila Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Jeg kan jo prøve det.. Lenke til kommentar
silversila Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Ser ut som det virker nå... Lenke til kommentar
fiskefjes Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hei silversila (kjenner deg igjen fra club siemens, der heter jeg sjan 8) ) Jeg har lenge forsøkt å få mitt sony cam til å fungere som webcam, men ikke fått det til. Brukte du noe spesielt programvare? Jeg har et sony trv-10 (tror jeg det heter). takknemlig om du har noen gode tidps Lenke til kommentar
nixon Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Hei Jeg prøver å sette opp DCR-PC120 som webcam for å snakke med familie og venner på msn messenger. Har koblet til firewire, satt kamera på 'camera' og startet kamera via msn messenger. De i andre enden får bare sort bilde som skurrer og ingen lyd. Har selvfølgelig fjernet det sorte linselokket.. Noen andre instillinger jeg må gjøre? Får opp bildet på skjermen hos meg dersom jeg velger å se på i et annen program lokalt på maskinen.. Hvordan fikk du til dette da? Har prøvd med webcamDV, men det er komplikado... Bruker MSN 6.0. Nixon Lenke til kommentar
ALI Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg har også klart å få mitt Sony kamera til å virke. lasta bare ned usb driveren på sonys hjemmeside. Lenke til kommentar
nixon Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Jeg har fått det til nå. Har ikke USB på mitt Sony PC100, men firewire-kobling. Løsningen var å installere et program som heter TRACKERCAM. Egentlig et program for å fjernstyre kameraer. Når man starter programmet får man feilmelding om at ingen TrackerCam enheter er funnet (for jeg har jo ingen) og så henter den inn bildet fra videokameraet i stedet. nixon Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg har også et problem som gjelder samme specs, men på msn min står det at kamera allerede er i bruk, noe det ikke er, hvorfor? Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Ey! Jeg har et gammelt Sony CCD-TRV65E liggende slengende.. Ja det er analogt. men det jeg lurer på er, jeg har TV-kort, og MSN finner Conexiant Capture eller noe der (RCA & S-VHS koblet til) men når jeg starter det som webcam fungerer det ikke.. Blir jo MYE bedre kvalitet med et vanlig kamera fremfor det gamle loghitch kameraet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå