Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av flatskjerm!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal i disse dager gå til innkjøp av ny flatskjerm tv. Jeg skal ha en tv til både film (blu- ray) og xbox360. Jeg har hovedfokus på bildekvaliteten. Maks størrelse skal være 42, helst litt mindre. Skal ha tv'n ca 2m fra sofaen.

Har hørt at plasma er best på bilde!!!

 

Maks pris 7000,-

 

Håper noen kan hjelpe meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

42PG6000 er jo også en fin plasma :)

Plasma er ikke noe problem til spilling, etter det jeg har skjønt. FullHD er noe som blir oppskrytt til de grader i disse dager, bilde kvalitet i form av farge gjengivelse, sort nivå og hurtighet på panelet er viktigere.

 

Saken med LCD kontra plasma er at LCD skjermene er mer lyssterke, dette fører til at de beholder de positive egenskapene sine bedre i lyse rom enn plasma. Plasma skjermer har også glass i front, som KAN forusake refleksjoner ved direkte lys. Innbrenning er heller ikke noe problem på de nyere plasma tvene.

 

Vil du derimot ha LCD og fullHD er ikke 37LG5000 ett dårlig valg :)

Lenke til kommentar
42PG6000 er jo også en fin plasma :)

Plasma er ikke noe problem til spilling, etter det jeg har skjønt. FullHD er noe som blir oppskrytt til de grader i disse dager, bilde kvalitet i form av farge gjengivelse, sort nivå og hurtighet på panelet er viktigere.

 

Saken med LCD kontra plasma er at LCD skjermene er mer lyssterke, dette fører til at de beholder de positive egenskapene sine bedre i lyse rom enn plasma. Plasma skjermer har også glass i front, som KAN forusake refleksjoner ved direkte lys. Innbrenning er heller ikke noe problem på de nyere plasma tvene.

 

Vil du derimot ha LCD og fullHD er ikke 37LG5000 ett dårlig valg :)

 

Tok ikke med LG PG6000 denne gangen da PX modellene har blitt veldig rimlige men har jo LG PG6000 selv og er knallfornøy og er mulig et bedre valg med tanke på at den er mer lysterk og har friskere farger en PX modellene men ligger 600,- over i pris og kommer ikke i 37 men 32 og 42 er vel mest aktuelt for trådstarter.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...