Gå til innhold

Trene når jeg er støl?

Exozza

Anbefalte innlegg

Burde jeg trene når jeg er støl i arm og bryst?

Vi hadde armhevingstest på skolen på mandag, jeg fikk ikke varmt opp eller tøyd ut, og jeg klarte akkurat 40 armhevinger, det var max.

Har siden mandag vært støl i arm og bryst, og lurer på om jeg kan trene styrke idag? Har ikke trent noe styrke siden armhevingstesten. Eller er det ikke bra å trene når man er støl?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ahh, takk, det visste jeg ikke. Enda et spørsmål, er det dårlig å trene i sånn 9-10 tiden om kvelden når jeg legger meg 11?

Tillat minst 24 timer for restutisjon har jeg hørt, særlig om du ikke er vant til å trene mye.

pass på at du får ok søvn :)

Og om du føler at du blir "svak" og har smerter utover stølheten ro ned umiddelbart, senebettennelser er noe som kan ødelegge alt for deg.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

mitt tips er at du varmer spessielt godt opp de muskelgruppene du er støle i når du er støl. dette hjelper meg at jeg kan fortsette å trene bryst selv om jeg var støl for jeg varmte opp. Etter treningen strekker du godt ut og setter deg gjerne i bastua(hvis du har tillgang på det) i 20min.

Lenke til kommentar

Å strekke ut etter en treningsøkt hjelper ikke mot stølhet. Derimot hvis du er støl 2-3 dager etter du har trent (la oss si at du trener hver femte dag), så har jeg opplevd selv at det hjelper å tøye ut. F.eks. hvis du trener mandag onsdag fredag, så kan du tøye ut på søndag. Ellers så hjelper det å trene lett for å motvirke stølhet. En annen ting er at når du trener lett (etter stølhet) så kan du ta "pumpe-øvelser" der du sørger for å få så mye blod til den støle muskelen som mulig. Blodet fører med seg næring, og bedrer restitusjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...