Gå til innhold

Ps3 og eksterne vifter

lasse_hansen87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, PS3en blir ikke raskere av å ha på eksterne vifter :)

Og hvis PS3'n blir overopphetet skrur den seg av og når du prøver å starte den kommer det opp en feilmelding og der står det at du kan starte den opp igjen om en time. Men den blir ikke noe treigere av det, enten virker den, ellers virker den ikke.

Lenke til kommentar

så den kjører ikke spill raskere, grafikk messig lissom, hvis man har en ekstra vifte eller 2montert?? At skjermbildet flimrer litt lissom, det fikser ikke en ekstra vifte..

Trur forresten jeg dropper ekstra vifte, etter å ha lest litt på ps sine egne forum... Over halvparten mener det er bortkastet..Selv mener jeg det nå jeg og, etter å ha lest det jeg har lest =)

Poenget med en konsoll er jo at man skal slippe og kjøpe alt mulig stæsj for å spille og yte bedre, osv

Lenke til kommentar
Hei

det er ikke noe PS3en MÅ he nei!

men vil anbefal deg å kjøpe!

å den bråker ikke, den gir en bedre luft sirkulasjon for PS3en, som gjør slik at den ikke overopphetes og derfor kjøer den installasjoner fortere.

HAHAHAHAH, no snakker du mye tull gitt. Uansett hvordan du vrir og vender på det kjører ikke ps3 raskere selv om den er noen grader kaldere.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en nå idag. 119,- Logic3 var merket. Min PS3 står inne i tv-benken og den blir grusomt varm. En dag hadde jeg glemt å slå den av, og da jeg kom inn i stuen bråket den værre enn en vaskemaskin og det luktet svidd. Etter det har ikke den vært i bruk, og stikkontakten har vært av. Men nå skal jeg plugge i viften, så får jeg se om det blir litt bedring :)

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale noen ekstra kjølevifte på konsoll, ihvertfall ikke slik vifte som trekker strøm fra USB-porten i konsollen.

Iverstefall kan den ødelegge maskinen med at den ikke fjerner varmluft bedre enn konsollens egne vifter, du vil da bare få varmeutvikling pga. ekstra strømforbruk og kanskje dårligere luftfjærning.

Hvis du absolutt ikke stoler på hardware-produsentene, evt. har en dårlig konsoll (f.eks. mady by software-company X *hirr* *hirr*), så sørg ihvertfall for at viften har egen strømforsyning.

Dette gjelder alle konsoller.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Har nå sittet å spillt fifa 09 og Need for Speed Undercover i 3 timer i strekk med en kompis som tok seg en tur. Funket ganske bra den viften, selv om PS3en ble varm nå også. Men den ble ikke så varm som den pleier, og den bråket nesten ikke iløpet av de 3 timene. Vanligvis begynner den å bråke etter noen timer pga varmen, men ikke denne gangen. Så jeg kommer til å fortsette å bruke viften :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...