Rodion Raskolnikov Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Selvsagt er det greit. Jeg snakker mest for meg selv nå, så det er ingen vits i å tolke det som et angrep. Hørte på dette albumet tidligere i dag: Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hmm...favorittlåtene mine ifra Radiohead må vel være "High And Dry", fordi jeg synes Tom Yorke synger bedre her enn på noen av de andre "hitsene" til Radiohead. Men ellers er jo "Fake Plastic Tree" en storfavoritt. Tre nordiske Indie-band jeg liker veldig godt i tilegg er danske Mew, norske Lukestar og svenske The Knife. I tillegg har svenskene to gode indiefolk-singer songwritere som heter Jens Lekman og Josë Gonzales. Men i det siste har jeg egentlig retta øya veldig opp mot både MGMT og Fleet Foxes, samt en liten forsettelse på Of Montreal(som jeg synes lagde et for femi album nå, men god musikk fremdeles). Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Fields er et oversett søtt lite indieband. Everything Last Winter er et av mine favorittalbum. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 ... The Knife ...... MGMT ... Flott! Har du hørt Marble House av The Knife, da? Den er beeestttt. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (...)Of Montreal(som jeg synes lagde et for femi album nå, men god musikk fremdeles). of Montreal er gode greier! Jeg er ellers glad i "indiemusikk" selv, men får for store problemer med å diskutere det når band som Coldplay og The Smashing Pumpkins trekkes inn under et slags utvidet indie-begrep. Hva er det neste indie-bandet, liksom? U2? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Coldplay har aldri vært på lista i førstepost! Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) fin indie: Endret 12. desember 2008 av indietrash Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Litt finere: Death From Above 1979: Dance-punk/indie/experimental; Se filmen hos Youtube Blood Brothers: Art punk/screamo/indie/experimental; Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hmm...favorittlåtene mine ifra Radiohead må vel være "High And Dry", fordi jeg synes Tom Yorke synger bedre her enn på noen av de andre "hitsene" til Radiohead. Men ellers er jo "Fake Plastic Tree" en storfavoritt. Tre nordiske Indie-band jeg liker veldig godt i tilegg er danske Mew, norske Lukestar og svenske The Knife. I tillegg har svenskene to gode indiefolk-singer songwritere som heter Jens Lekman og Josë Gonzales. Men i det siste har jeg egentlig retta øya veldig opp mot både MGMT og Fleet Foxes, samt en liten forsettelse på Of Montreal(som jeg synes lagde et for femi album nå, men god musikk fremdeles). Oi, noen andre som hører på Jens Lekman! Bright Eyes er så genialt. Conor Oberst er en fantastisk låtskriver. Se filmen hos Youtube Enjoy! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Klarer egentlig ikke å like soloprosjektet til Conor noe særlig stort, men Bright Eyes er alltid ok. Im wide awake, its morning er nok favorittskiva. Cassadaga var bra den også, men den falt ikke like i smak hos meg. Jens Lekman og Josë har jeg begge sett på øya,litt like men jeg må si begge har noe hver for seg. Har hørt det meste fra The Knife, Marble House var nok den låta som åpna opp mest for The Knife når P3 spilte den sommern 2006. Så var det i tillegg noe med den Rex The Dog-Remixen som du som nevnte The Knife ovenfor burde lytte på hvertfall en gang hvis du finnern. Forresten har Jose Gonzalez en fin fin cover av Heartbeats fra førsteplata til The Knife om jeg ikke husker feil(orginalen ble i tillegg i fjor spilt på serien Entourage). DFA1979 er faktisk et større favorittband. Som blodfan av Queens of The Stone Age oppdaga jeg dem da Josh Homme(vokalisten) hadde remixet en låt. I tillegg åpna DFA1979 opp igjen for Justice da skiva deres kom. Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Klarer egentlig ikke å like soloprosjektet til Conor noe særlig stort, men Bright Eyes er alltid ok. Im wide awake, its morning er nok favorittskiva. Cassadaga var bra den også, men den falt ikke like i smak hos meg. Jens Lekman og Josë har jeg begge sett på øya,litt like men jeg må si begge har noe hver for seg. Nei, soloen til Conor var helt greit. Godt med en utgivelse fra karen, i alle fall. Ja, I'm Wide Awake, It's Morning er et virkelig bra album. Min favoritt er nok likevel Fevers and Mirrors. Jeg har faktisk sett Jens og José på Øya selv. Har egentlig ikke klart å få José under huden, men Jens Lekman er per i dag en av de jeg hører mest på. Night Falls Over Kortedala var etter min mening årets beste album i 2007. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Bright Eyes er så genialt. Conor Oberst er en fantastisk låtskriver. Definitivt en av verdens beste. Kanskje tilogmed den aller beste. Veldig gode tekster og musikk med stemning som er til å ta og føle på. Lenke til kommentar
Skepan Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Ser at Dorske Menn er nevnt her. De vet å produsere hitter, disse gutta Endret 28. desember 2008 av Skepan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå