insolvent Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Hei! Jeg kom i skade for å helle ca. en halv liter vindusspylervæske i tanken for kjølevæske i går... Litt dårlig tid og litt uoppmerksom... Er dette skadelig for kjøleanlegget på noen måte, eller går det greit? Jeg bor på østlandet så vil nok ikke oppleve de kaldeste nettene i løpet av vinteren. Endret 10. desember 2008 av insolvent Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Hei!Jeg kom i skade for å helle ca. en halv liter vindusspylervæske i tanken for kjølevæske i går... Litt dårlig tid og litt uoppmerksom... Er dette skadelig for kjøleanlegget på noen måte, eller går det greit? Jeg bor på østlandet så vil nok ikke oppleve de kaldeste nettene i løpet av vinteren. Fra http://www.bilinform.no/index.php?option=c...&Itemid=105 Det er litt avhengig av hvor mye spylervæske du har hatt på radiatoren. Kjølevæskas egenskaper vil blir ødelagt dersom man fyller på for mye spylervæske eller andre væsker for den slags skyld. Tapp uansett ut all kjølevæske og fyll på ny så er alt i orden igjen. Endret 10. desember 2008 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 OK. Da gjør jeg det. Var mest redd for at noe kunne bli skadet! Takker! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Dersom du ikke har startet/kjørt bilen etter at du fylte på, kan du bare tappe av det du fylte på, det har ikke fått blandet seg så mye. Har vært ute for verre, for eks en som hadde fylt frostvæske på batteriet :!: Lenke til kommentar
gxi Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Spylevæske ødelegger gummi.. og siden svært mye i kjølesystemet er gummi, så er det ikke særlig lurt å ha det på der. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Spylevæske ødelegger gummi.. og siden svært mye i kjølesystemet er gummi, så er det ikke særlig lurt å ha det på der. Det tror jeg ikke noe på. Hele spylevæskeanlegget er jo laget av gummi. Lenke til kommentar
O_K Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Spylevæske ødelegger gummi.. og siden svært mye i kjølesystemet er gummi, så er det ikke særlig lurt å ha det på der. Det tror jeg ikke noe på. Hele spylevæskeanlegget er jo laget av gummi. Det finnes mange forskjellige typer gummi og plastslanger med veldig forskjellige egenskaper. Vil tro at hovedfokus på slangene for kjøleanlegget er at de ikke skal bli sprø ved høy temp over lang tid. For slangene i spyleranlegget er vel det viktigste at de ikke blir tørket ut av løsemiddler. Det er ikke sikkert samme gummiblanding har begge disse egenskapene. Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 En halv liter spylerveske har absolutt null betydning, bare tut og kjør. (Såfremst det ikke er hjemmelaget væske bestående av Zalo og vann) Men da hadde nok trådstarter funnet det ut allerede. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg tuter og kjører! Tanken ble jo helt full, så jeg har kjørt et par dager med korken på snei og i dag hadde nivået sunket ned til "Maks"merket. Takker for svar! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 En grei ting å huske for å slippe luft i systemet er å klemme på alt av slanger mens du fyller på før du starter opp, men ikke noe must.. Du kan fylle på mens den går også, men da helst på kald motor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå