Vegard_Haug Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Et par av fordums plattformhelter spretter tilbake på markedet. Les mer Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Skulle ønske dette kom til PC også, har mange gode minner fra de spillene. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Great Gianna Sisters har sannsynligvis _den_ beste spillmusikken fra Commodore 64/Amiga-eraen. Her i en frisk coverversjon fra svenske Machinae Supremacy: (Først 20 sekunder hvor man "søker" inn på riktig musikk) Endret 10. desember 2008 av Trondster Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Litt artig at utgiverne av Great Giana Sisters ble saksøkt av Nintendo og spille ble trukket fra markedet fordi det lignet for mye på Super Mario. Og nå kommer det altså ut på en Nintendo-konsoll. Ikke det at jeg klager altså, jeg spilte mye GGS på C64 og syntes det var et dritbra spill. GGS var jo det nærmeste man kom Super Mario uten å eie en NES. edit: @ toxin: Du kan jo laste ned en c64 emulator og spille originalen på pc. Tror i hvertfall at dette er lov. Endret 10. desember 2008 av Monkeyboy Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det er noen som driver å lager en "uoffisiell oppfølger" til PC. Den vil være helt gratis når den slippes, og det jeg har sett av den så langt virker veldig bra. Kan nok ikke si mer enn det da det kan oppfattes som reklame, men det er bare å google litt... Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Mange er fans av musikken. Men langt ifra den beste kompsisjonen på maskinen, synes jeg. Lenke til kommentar
plusminus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Enda en god grunn til å kjøpe DS Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Dette blir nok et kjøp ja. Spilte dette fryktelig mye på C64. Lenke til kommentar
Gretulli Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 En klassiker uten sidestykke. Fikk veldig lyst på en DS nå, selv om det ikke er det samme som å spille med joystick foran en gammel tv. Ang. musikken, så har jeg den på en god andreplass, bak Flimbo's Quest. Den musikken eier! http://www.youtube.com/watch?v=lHnKCbgVoCU Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Sammen med Wizball var vel nesten GGS noe av det jeg virkelig likte på C64 .. Lenke til kommentar
johncl Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hehe, hadde det ikke vært for piratkopiering hadde Giana Sisters vært et temmelig ukjent kapittel for de fleste siden det ble trukket fra markedet. Både C64 og Amiga versjonen er i dag gode samleobjekter (Amiga versjonen og C64 disk versjonen går lett for 6-700 kr). Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) . Men jeg må inrømme at flyspillet på slutten her ble spilt mye mer. Tror man er inne i kroppen på en drage, flyet får flere "slave" kuler som hjelper deg å skyte. Samtidig flyspillet som er tidligere i filmen, hvor man dropper bommber på bygninger og skyter på andre fly. Todde Silkworm var på C64 også, men ser ut som det var på amiga. Legg merke til første sangen på denne videoen: Kernkraft 400 anyone? Tenk at C64 musikk kan være så fengende. Endret 11. desember 2008 av guttorm Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 En av de få gangene jeg er glad jeg har DS. Må kjøpes Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Du kan jo laste ned en c64 emulator og spille originalen på pc. Tror i hvertfall at dette er lov. Det er lov å emulere spill ja. AtW Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 eneste problemet er vel at mange spill er fortsatt under copyright, altså at å laste ned emulator er lov, men å laste ned spilla er ikke lov Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Åh.. De gode gamle dagene når man spilte Giana Sisters på skolefritidsordningen Det var laaaange lister på linjerte ark med kø og hvem som skulle spille etter hvem. I utgangspunktet fikk man bare 10 minutter hver, men når noen kom seg til level 6-7 og slikt (husk, vi var 7-åringer), samlet det seg 20-30 stykker rundt denne dyktige poden for å se og ingen hadde problemer med å utvide spilletiden hans. Åh, så spennende det var Gode gamle 1991. Lenke til kommentar
AmiDelf Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Husk at Norge har en norsk nettside med Amiga innhold som heter www.polarboing.com ... Lenke til kommentar
Toa Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Du kan jo laste ned en c64 emulator og spille originalen på pc. Tror i hvertfall at dette er lov. Eller du kan spille det direkte i browseren: http://c64s.com/game/1397/giana_sisters/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg