Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

koblet pc til lcd tv men får ikke vist film, spilleren blir svart

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skal legge det emnet, men prøver meg her. Har kjøpt en sony bravia 32" LCD tv og tenkte jeg skulle koble min bærbare( acer aspire 5101AWLMi) på den. Koblet pcn i vga inngangen på tvn, og fikk bilde og alt virket fint. Men når jeg skulle starte en film så ble bare bildet i vlc- og media- playeren svart på tvn, men filmen snurret og gikk på pc skjermen. Trodde da at tvn ikke villle vise film, så gikk in på youtube og sjekket noen filmer der, og der funket alt fint. da kom bildet opp på tvn.

Så må jeg ha noen programmvare eller noe for at det skal funke å se film på tvn? Veldig frustrendes at det ikke funker.

Noen som vet hva jeg må gjøre?

Endret av jaycutler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipset til Whisky1 funker nok fint. Men om du ønsker å benytte begge skjermene (men mulig videoen er på TVen), benytt "side by side" skjermer, så må du sette TVen som primary skjerm. Det er uttallige programmer som kan brukes til bilder på begge skjermene, men det går fint ann å bare høyre-klikke på skrivebordet, velge egenskaper, så skjerm og velge TVen, så hake av på 'Use as primary'.

Når den er primary, så vil programmer du åpner hovedsakelig vise seg på TVen. Dermed når du åpner videon, så vil den åpnes på TV-skjermen og vises. Men hvis du drar VLC over til PC-skjermen, så vil den bli helt svart.

Du finner nok ut av det :p

-Firey-

Lenke til kommentar

Fant forresten en knapp som gjorde at jeg kunne bytte rekkefølgen på skjermene, så nå fikk jeg skrivebordet på tvn, og det funket å se film :thumbup:

men fortsatt et problem igjen, startlinja kommer ikke opp på skjermen, den blir utenfor bildet. så hvordan fikse det?hehe

Lenke til kommentar

Du må bare leke litt rundt i skjerminstillingene dine litt, eventuelt laste ned noen nye drivere til skjermkortet ditt.

Har du DVI på bærbare pc'n? Isåfall kan du prøve å bruke en DVI-HDMI-kabel, da det ofte gir et bedre bilde (siden det holdes digitalt hele veien)

Du skal bruke en funksjon som heter noe som "extended desktop", og da kan du velge hvilken skjerm som skal være hovedskjerm. Kan ikke si jeg har hatt det "problemet" du har de siste årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...