Cookiey94 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 I går når jeg var på pc min skrudde den seg rett av og ville ikke på igjen jeg har en liten anelse om at det kan være strømforsyningen , jeg tror ikke det HK for det var nytt i april. Litt Specs : Skjermkort : GeForce 8800GTS 320mb 430w CPU : AMD Athlon 6000+ 3,0GHz, Socket AM2 65w HK : Gigabyte GA-MA770-DS3,AMD 770, DDR2, ATX Strøm : Hiper 530w RAM : kingston HyperX 2gb Kit Lenke til kommentar
Hellkeeper Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hey! Har du mulighet til å låne en annen strømforsyning for å teste ? Høres ut som om at det kan være den det er noe feil med.. Har vært borti det der selv for noen år siden å da var den psu`en det var noe feil med. Kan jo prøve å lukte på den om det lukter svidd? Det gjorde min xD Lenke til kommentar
Firey Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Sjekk ut hvor mye strøm systemet ditt trenger her. Ut i fra spesifikasjonene du har oppgitt, så tror jeg nok du trenger ca/minimum 600W. Men det er nesten umulig å si, ettersom jeg ikke vet hastigheten på RAMen din, etc. -Firey- Endret 10. desember 2008 av Firey Lenke til kommentar
Cookiey94 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Fikk dette her. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Bildet vises ikke. Uansett, kalkulatorene legger på en grei slump bare for sikkerhets skyld. Systemet du har behøver nok mindre enn 200W, mitt eget E6600/8800GTS 640MB-system med to rambrikker og en enkelt harddisk drar ca. 200W fra veggen under last, noe som betyr ca. 170W fra PSU om man antar ca 84-85% PSU-effektivitet ved den lasten. Hiper 530/580 har forsåvidt et litt frynsete rykte på seg, uten at det sier med sikkerhet at PSU er skylden i problemene her. Lenke til kommentar
Cookiey94 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) her er bildet Endret 10. desember 2008 av Cookiey94 Lenke til kommentar
Firey Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det kan være pga. overopphetning og andre ting også. Da jeg bygde min forrige PC, så kjøpte jeg en for liten strømforsyning (400w), og dermed skrudde PCen min seg av innemellom. Dette fiksa seg fint da jeg kjøpte en ny (650w). Det er nok verdt et forsøk å prøve en større forsyning, om du har noen du kan låne av eller noe. Eller så kan du alltids kjøpe en på Komplett, for så å returnere den i løpet av 12 dager (Angrefristen!) og få pengene tilbake om problemet fortsetter -Firey- Lenke til kommentar
Cookiey94 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 okey tusen hjertligtakk Firey skal snakke me foreldrene mine om dette her fordi de spurte om jeg trengte ny til jul tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Du har valgt "dual sockets", en feil mange gjør, da tror den at du har to prosessorer og legger til den ekstra effekten deretter. Du skal velge single socket. 528W er et overdrevent estimat. Uansett, prøv med en ny PSU, Hiperen din er sikkert på bærtur, slik mange av dem har vært før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå