Gå til innhold

OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD


Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-ORYwP89mk3
One item of concern from our previous SSD reviews is the performance of the Intel ICH9 and ICH8 chipsets that cap sustained transfer rates at around 80 MB/sec. This performance limitation still holds true and Intel is working on a solution.

 

http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3167&cp=3

 

Mener du dette problemet eller er det flere? Gjelder denne 80MB/sec. grensa bare for raid oppsett eller alt? Håper for all del det kommer fix for det. Har "heldigvis" en annen kontroller på hovedkortet, vet ikke hva det orginale navnet er. Gigabyte kaller den:

 

GIGABYTE SATA2 chip:

 

1. 1 x IDE connector supporting ATA-133/100/66/33 and up to 2 IDE devices

2. 2 x SATA 3 Gb/s connectors (GSATAIIA, GSATAIIB) supporting up to 2 SATA 3Gb/s devices

3. Support for SATA RAID 0, RAID 1, and JBOD

 

Hovedkortet er gigabyte x38-dq6. Er det fremdeles håp? Kan alltids kjøpe en kontroller senere hvis det blir problemer da. Men kjøper ikke før jeg ser at Vertex leverer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler å vente på benchmarks og review.

Jeg ville ikke kjøpt en SSD fra OCZ "usett" med tanke på core serien, og folk trodde jo at V2 var fiksa. Osv.

 

Hovedproblemet er at kortet capper SKRIVE-ytelsen til enten 66 eller 80 MB/s for både enkle disker og raid, og leseytelsen blir også redusert til ca 100 MB/s men skalerer litt.

 

Den andre kontrolleren KAN funke, men den kan også være søppel. Jeg har en "Micron raid kontroller" på hovedkortet mitt, men den kunne jeg bare glemme. Den ga meg dårlige overføringshastigheter, og generelt dårlig og ustabil ytelse. Men hovedkortets SATA kontroller klarer diskene mine tilfredsstillende (220/150 MB/s les og skriv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...