Gå til innhold

Silenx 120mm vifter?

RamGuy

Anbefalte innlegg

Vurderer noen Silenx vifter, mye på grunn av at jeg har hørt endel positivt om dem?

Er Silenx et seriøst og bra merke?

Først og fremst tenkte jeg på 2x 120mm vifter som jeg skal sette på en Thermalright ULTRA-120 Extreme aka TRUE kjøler?

Med min forrige Nocuta kjøler gikk jeg for noen Papst vifter og de BRÅKTE alt for MYE! :p

Men når jeg leser på Microplex (som vell er de eneste som selger Silenx?) så står det oppgitt "153m³/time, 18 dB(A)" og det har jeg litt vanskelig for å tro på? Det virker i så fall vannvittig bra?

Ser at Microplex sin egen MIST 120mm bare er "54.4 m³/time, 16.5 dB(A)" som får meg til å tro at Silenx operer med noen helt urealistiske tall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SilenX-vifta er 120x120x38.

De fleste 120mm er bare 25mm tykke.

Når det gjelder støynivå, er det kanskje litt i underkant, men SilenX er kjent for å levere støysvake vifter.

Alternativ vifte : Noctua NF-P12

Scythe (multicom har vel noen ihvertfall, sjekk prisguiden).

Jeg ville nok gått for SilenX-vifta til CPU-kjøler, om du har plass.

Noctua-vifta fungerer bra til TRUE, spesielt 2 i push-pull, men TRUE gjør det enda bedre med kraftigere vifter.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Vet ikke noe om SilenX viftene, men vil anbefale http://microplex.no/aspx/produkt/prdinfovn...spx?plid=103590 alltså Zalman, det er kvalitets vifter til en fin pris!

og en nyhet, det har kommet en ny TRUE i cobber! men prisen er jo til og få fnatt av. se her : http://www.microplex.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=115854

Den TRUE i kobber er jo ganske gammel nyhet da, og testen på den viste at den bare forbedret tempraturen med et par grader..

Lenke til kommentar

Bruker selv (akkurat nå) en SilenX 120mm på 11dB til True kjøleren min. Helt kurant til å kjøle. Planlegger å kjøpe inn hvertfall et par stykker til nå snart..

Er faktisk så stille vifte at du kan legge øret heeeeeeeeeelt inntil å høre en svak suselyd (er hvertfall min oppfatning)..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...