lynils Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hei! Jeg har et chieftech kab md 7 vifter totalt. Jeg har en i fronten, på døra, bak og på skjermkortet,hovedkort og CPU. Hva er den mest lureste plasseringene av viftene jeg har i front og bak? Hvilken vei er best? Takker og bukker Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 da varme stiger bør du ha viften bak øverst i kabinettet mens den forran blåser inn kald luft nederst. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 med så irriterendes bruk av bb tags og dårlig bruk av dem også så gidder jeg bare ikke å svare.. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 da varme stiger bør du ha viften bak øverst i kabinettet mens den forran blåser inn kald luft nederst. Det er jo helt rett. Men øverst i kabinettet er jo ikke lett, der er som regel PSU montert. med øverst menes da så tett oppunder PSU som mulig. Husk også på at PSU fungerer jo egentlig også som en kabinettvifte. Når det gjelder vifte i sidedøren, så er det litt avhengig av hav du øsnker å oppnå. Som regel er denne viften plassert slk at den blåser inn rett på grafikkort og lign., så hvis du har en litt dårlig kjøler her, vil dette kompansere. Generelt, så er plassering av viftene avhengig av hva du vil oppnå: Maksimal kjøling eller redusert støy. Hvis du ønsker å gå middelveien (redusere støy, men ok kjøling likevel), så er det mange stillegående vifter som gjelder. To vifter som går på lav hastighet støyer som regel mye mindre enn en som går på høyt turtall. Man kan f.eks 7V modde en støyende vifte. Søk på forumet her for tips om dette. Jeg har sett bilder av et Fujitsu-Siemens kabinett som har kun en vifte (ev. + skjermkortvifte). Viften satt i PSU. Fra PSU gikk det en tunnel ned over kjøleribben på CPUen. Det finnes også de som har null vifter, men da blir det gjenrne en mini-ITX løsning. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 i de fleste kabinetter jeg har tittet inn i er det cirka 10-15 cm 'klarning' fra psu'en og til 'taket' av kabinettet. det er også skruehull og 'gitter' til viften..... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 i de fleste kabinetter jeg har tittet inn i er det cirka 10-15 cm 'klarning' fra psu'en og til 'taket' av kabinettet. det er også skruehull og 'gitter' til viften..... Javel, det har jeg aldri sett. Det må være noen maksi-tower eller lignende det da? Alle kabinetter jeg har vært borti har strømforsyningen klint helt i toppen av kabinettet, som f.eks. mitt nyeste: Colorcase TT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå