Gå til innhold

Innov8 vs. C905

glennwo

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal ha meg ny mobil, og etter og ha lest tester etc. her, så ser det ut til at det blir enten Samsung Innov8 eller SE C905.

Er det noen som vet om noen sider hvor de har testet disse to opp mot hverandre? Om ikke, er det noen her som kjenner til forskjellene på disse to mobilene?

Samsung sin koster ca 2.000,- mer, og det finnes vel forhåpentligvis en god grunn til det!?

Jeg mobilblogger endel fra rally, hvor ting skjer fort. Derfor er kamera, sms/mms og mulighetene til å gå online de viktigste kriteriene for kjøp. Spesielt er kamera er viktig på den måten at det må være kortest mulig "lægg" fra du trykker på knappen til bildet blir tatt.

Edit klokken 16:19:

Ser også at aMobil anbefaler Nokia N82 som "kameratelefon". Er den virkelig en konkurrent til disse to andre telefonene??

Endret av glennwo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
samsung innov8

Ja det er en grunn for at den er dyrere, den er en klasse og 2 over c905(selv om det heller ikke er en dårlig telefon)

N82 er en "gammel" og grå telefon i denne sammenheng

Synes det er en smule rart at du kan komme med en såpass kraftig konklusjon uten å dokumentere. Man skulle kanskje forvente en god begrunnelse når man sier at den "er en klasse og 2 over C905".

Så vidt meg bekjent er de nokså like på kamerabiten. Her er vel faktisk C905 hakket foran da de tross alt har ekte blitz.

Innov8 har minijack og støtte for Divx, utover dette er vel spesifikasjonene det samme? Til slutt blir det vel smak og behag som avgjør, og så får vel hver enkelt avgjøre om 2000,- i prisforskjell står i stil til kvalitetsforskjellen.

Jeg skal selv ha ny telefon, og det står nok mellom disse to, men har ikke bestemt meg enda.

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar

Om du er mest interessert i kamera delen staar disse 2 noksaa likt, kanskje et lite + til C-905 siden denne har bedre egenskaper under morke forhold. (Xenon Blitz)

Men hvis du tar med i sammeligningen at Innov8 er en smart telefon med tilhorende utvidelse muligheter og funksjoner samt har en suveren lyd del og lagrings kapasitet saa er den verd den ekstra prisen.

Lenke til kommentar
Om du er mest interessert i kamera delen staar disse 2 noksaa likt, kanskje et lite + til C-905 siden denne har bedre egenskaper under morke forhold. (Xenon Blitz)

Kamera er vel det som betyr aller mest og muligheten til og surfe på det kjappest tilgjengelige nettet. Utover det så er det ikke så viktig med andre ting annet enn at det er "kjekt og ha".

Pr. idag benytter jeg en Nokia N73. Dette kamera har så "lægg" at det er til å få fnatt av. På rally ender jeg opp med at jeg ikke kan zoome noe slik at jeg kanskje får ett bilde jeg kan klippe og lime til (med vannvittig pixellering er det ikke så lett).

Men, men... da holder jeg en knapp på C905'en :)

Lenke til kommentar

Jeg er i den posisjonen at jeg kan uttale meg basert på bruk av begge de aktuelle modellene.

Innov8 er valget hvis du setter pris på skjermstørrelse og plass til musikk foran kamera. DEN diskusjonen burde nemlig bli lagt død: I mørke omgivelser duger ikke Innov8s kamera til noe. Her brillierer C905 med kanskje de beste bilderesultatene jeg har sett så langt fra en mobiltelefon! Til gjengjeld liker jeg ikke "begrensningene" til Sony Ericssons menyer, da jeg holder en knapp på Nokias Series60-system (som blant annet er å finne på Innov8).

Blir et spørsmål om prioriteringer og smak, i bunn og grunn :)

Lenke til kommentar
Jeg er i den posisjonen at jeg kan uttale meg basert på bruk av begge de aktuelle modellene.

Innov8 er valget hvis du setter pris på skjermstørrelse og plass til musikk foran kamera. DEN diskusjonen burde nemlig bli lagt død: I mørke omgivelser duger ikke Innov8s kamera til noe. Her brillierer C905 med kanskje de beste bilderesultatene jeg har sett så langt fra en mobiltelefon! Til gjengjeld liker jeg ikke "begrensningene" til Sony Ericssons menyer, da jeg holder en knapp på Nokias Series60-system (som blant annet er å finne på Innov8).

Blir et spørsmål om prioriteringer og smak, i bunn og grunn :)

Yes. Endelig en som faktisk kan uttale seg på faktisk bruk, og ikke "synsing" ;)

Håper du kan gi svar på noen av disse spørsmålene:

1. Hvordan er tastaturene på telefonene? Lett å trykke på, eller er det "knotete"?

2. Språk? Har begge telefonene norske menyer og norsk språk for øvrig?

3. Størrelsene. Har inntrykk av at Innov er en smule større enn C905, stemmer det? Og er de i største laget for bukselomma?

4. Har stort set hatt Sony Ericsson i flere år nå, og er vant til deres menyer. Er Samsungs meny og navigering bedre? Hva med tekstmeldinger. Jeg liker SEs sms-funksjoner, er Samsungs like bra?

5. Når du sier at Innovs kamera er dårlig i mørke omgivelser, hva mener du da? Er innendørs å betrakte som "mørke omgivelser"?

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lurer på litt forsjellige ting med denne mobilen. Har en SE G900 i dag, den er treeeg. Og viss du skrur av lyden, så skrur du av alarmen samtidig. Kamera er dårligere en min gamle K800. Hvordan er det på Innov8? Har vert SE fan i mangen år, og nokia liker jeg ikke. Har jo vert inne på tanken på C905. Bruker jo helst mobilen til : Bilder,filming,samtaler,sms/mms,kalender,musikk og en skjelden gang surfing.

Og sist men ikkje minst. Dåken som har brukt den en stund, kosse er batteri levetiden på den?

Hilsen en Vaklende SE fan

Lenke til kommentar
Yes. Endelig en som faktisk kan uttale seg på faktisk bruk, og ikke "synsing" ;)

Håper du kan gi svar på noen av disse spørsmålene:

1. Hvordan er tastaturene på telefonene? Lett å trykke på, eller er det "knotete"?

2. Språk? Har begge telefonene norske menyer og norsk språk for øvrig?

3. Størrelsene. Har inntrykk av at Innov er en smule større enn C905, stemmer det? Og er de i største laget for bukselomma?

4. Har stort set hatt Sony Ericsson i flere år nå, og er vant til deres menyer. Er Samsungs meny og navigering bedre? Hva med tekstmeldinger. Jeg liker SEs sms-funksjoner, er Samsungs like bra?

5. Når du sier at Innovs kamera er dårlig i mørke omgivelser, hva mener du da? Er innendørs å betrakte som "mørke omgivelser"?

1. Innov8 har det beste tastaturet, etterfulgt av C905 og så N96. Syns jeg. de er best uthevd på C905, men ikke ubrukelig på de andre :)

2. Ja, selvfølgelig.

3. C905 er litt smalere, men har også merkbar mindre skjerm.

4. Liker du Sony Ericssons menyer, vil du like det du får på C905. Personlig stiller jeg store krav til å kunne personliggjøre et grensesnitt, og da føler jeg at symbian er veien å gå. (ala Innov8 og N96)

5. Med det så sikter jeg til fotolyset. Jeg har testet 6220, N82, N95, N96, C902, K850i, C905, Innov8, osv på kamerafronten og det er en universal fakta jeg har lært: Blitz er tøffere enn fotolys i mørke omgivelser da det lyser over større område og skarpere. Feil fotolys kan til og med oppfattes som "gult". Her syns jeg C905 fortjener ros, da den i de fleste tilfeller oppfører seg nært et kompaktkamera :)

EDIT: Skriveleif

Endret av RMNZR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...