Corlan Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Har akkurat fått en del nye komponenter til en lenge planlagt oppgradering, og er litt usikker på hva jeg skal gjøre på OS fronten. Har kjøpt nytt Hovedkort (p5q), CPU (4 kjerner) og Skjermkort (4850) og har allerede vista installert på en harddisk. Har egentlig ikke supre erfaringer med vista og lurer på om xp ville være mer ideelt. Har 4gb ram, så hva ville dere valgt? XP 32 bits, XP 64 bits, Vista 32 Bits eller Vista 64 bits? Takker for alle svar PS. Min bruk er primært gaming, film, og en god del bildebehandling og videoencoding. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Siden XP 64-bit suger anbefaler jeg deg Vista 64-bit . Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Nå ville jeg vel absolutt gått for Vista hvis du allerede har det innstallert. Vista er jo blitt nok så stabilt nå og med nytt system vil det nok fungere utmerket ... Å gå tilbake til Xp på dette tidspunktet er vel egentlig lite vits i når det sakte men sikkert forsvinner ut. Windows 7 er jo også allerede langt på vei. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 greia er da om jeg skal bytte ut med 64 bit, da jeg har hardware som takler dette i motsetning til før. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 greia er da om jeg skal bytte ut med 64 bit, da jeg har hardware som takler dette i motsetning til før. Det burde du så absolutt gjøre . Jeg har selv 64-bit Vista og det er kun to små programmer jeg ikke har fått til å fungere (den ene fungerte vel ikke i Vista i det hele tatt) og har ellers hatt null problemer med OS'et! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå