Gå til innhold

Bestillt Vista HP 64-bit - Hva må jeg tenke på angående drivere?

Anbefalte innlegg

Har nylig bestilt Windows Vista Home Premium 64-bit, og lurer på om det er noe jeg har glemt å tenke på drivere til?

Pcen min er:

- Asus P5KC

- Intel Core2Quad Q6600

- Mushkin 4GB DDR2 XP2-8000

- Gainward GeForce 8800GT GS 512mb

- Abit Airpace Wlp-01 trådløst nettverkskort

- Sony Nec Optiarc DRU-190S dvd-brenner

- HP Deskjet F380 skriver

Har lastet ned drivere til skjermkortet fra nVidia sine hjemmesider, så de har jeg.

Hovedkortet står det i infoen at støtter 64-bit, så da bør vel driverne på cden være laget for Vista 64-bit også?

Hvordan er det med skriver og dvd-brenner?

Noe mer jeg må laste ned for å få dette til å fungere forholdsvis smertefritt?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nylig bestilt Windows Vista Home Premium 64-bit, og lurer på om det er noe jeg har glemt å tenke på drivere til?

Pcen min er:

- Asus P5KC

- Intel Core2Quad Q6600

- Mushkin 4GB DDR2 XP2-8000

- Gainward GeForce 8800GT GS 512mb

- Abit Airpace Wlp-01 trådløst nettverkskort

- Sony Nec Optiarc DRU-190S dvd-brenner

- HP Deskjet F380 skriver

Har lastet ned drivere til skjermkortet fra nVidia sine hjemmesider, så de har jeg.

Hovedkortet står det i infoen at støtter 64-bit, så da bør vel driverne på cden være laget for Vista 64-bit også?

Hvordan er det med skriver og dvd-brenner?

Noe mer jeg må laste ned for å få dette til å fungere forholdsvis smertefritt?

Takker for svar :)

Ser ut som et greit oppsett, og det er vel vista64bit drivere til det meste der, bortsett fra skrivern. Litt usikker på om HP har "software" for 64bit, men hvis du ikke trenger all den "fancy" tilegg greia som disse skriverleverandørene legger inn, skal det nok gå helt fint.. Brenner software får du jo i 64 bit.

Uten at jeg har sjekket så kan det hende at du vil få litt problemer med Abit sitt trådløse kort..

Det jeg lurer på, er hvorfor du i det hele tatt velger å gå for et 64 bit os?

Veldig lite ekstra du får ut av det som "hjemme" bruker..

Lykke til..

Lenke til kommentar

Hvis du benytter deg av dette nye som kalles "internett", så kan du finne websider der produsentene av ulike elektronikkprodukter forteller hvilke drivere (inkl. 64bit) de har laget for produktene sine. Dette er sannsynligvis de nyeste, offisielle driverne for nettopp det produktet.

CD'er som følger med hovedkort har gjerne en tendens til å være utgått på dato når man skal bruke dem, så jeg foretrekker å laste ned de nyeste fra (i dette tilfellet) Asus' websider.

RAM'en og DVD-stasjonen trenger ingen drivere - dvs. det er inkludert i Windows.

Drivere for printer og nettverkskort ville jeg lett etter på nettet, selv om det er en mulighet for at dette følger med på Windows-DVD'en. CPU'er er vanligvis direkte støttet av OS'et, men noen ganger ser man at et "gammelt" OS trenger en liten update for å fungere optimalt med en splitter ny CPU.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på, er hvorfor du i det hele tatt velger å gå for et 64 bit os?

Veldig lite ekstra du får ut av det som "hjemme" bruker..

Lykke til..

Når jeg først skal kjøpe et nytt OS så ser jeg ingen grunn til ikke å velge 64-bit.

Skal drives mye med spill og Photoshop på denne pcen, så da er det greit å kunne få brukt all ramen jeg vil. Har planer om muligens oppgradere til 8gb etterhvert dersom det trengs..

Lenke til kommentar
Driverne

Der har du driverne til skriveren.

Se der ja, takk skal du ha :) Da slipper jeg å søke det frem selv :)

Men det som bekymrer meg litt er at når jeg søte på abit airpace vista 64 driveres på google.com, så ser jeg flere som har hatt litt problemer med det. Og linken til kortet på abit sine hjemmesider fungerer ikke :ohmy:

Må bare håpe på at de som fulgte med cden også fungerer på Vista 64-bit da?

Lenke til kommentar
HP = Home Premium ikke Haward pekkarid :p

og ja alle hvoedkort siden 2005 har 64-bit drivere

er bare webcamera, scannere, skrivere og sånne ting som ikke alt tid har 64-bit drivere

Abit Airpace er det trådløse nettverkskortet mitt. Kjøpte det nytt nå i sommer.

Du tror det vil fungere med den cden som fulgte med?

Det stod Vista-ready på esken, men ingenting om kun 32-bit..

Lenke til kommentar

er bare webcamera, scannere, skrivere og sånne ting som ikke alt tid har 64-bit drivere

den vil funke

http://www.abit.com.tw/page/en/multimedia/...PRODINFO=Driver

Lenke til kommentar

den vil funke

http://www.abit.com.tw/page/en/multimedia/...PRODINFO=Driver

Takker =)

Da laster jeg ned den driveren der og har den i bakhånd dersom det skulle være noe problemer :)

Et lite spørsmål angående hovedkortet mitt. Ser at siste 64-bit chipset-driveren til Asus-kortet kom 20.09.07. Jeg kjøpte kortet i juni 2008. Men er jo ikke lett å vite når dette kortet kom og hvilken dato den driveren som ligger på cden ble produsert.

http://support.asus.com/download/download....&model=P5KC

Noen som vet om den driveren på nettet er en nyere enn den jeg allerede har fått på cd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...