Petoah Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Hei. Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc, og jeg vet at den er i stand til å spille av både 720p og 1080p-filmer. Men, når jeg spiller av mkv-filmfiler som er 720p også har på fullskjerm, hakker det. Altså i VLC når jeg maksimerer vinduet, fungerer det. Når jeg har på fullskjerm og nederst på skjermen er det volumkontroll, tidslinje osv, funker det. MEN når den kommer bort etter noen sekunder, funker det ikke og det begynner å hakke. Noen som vet hva problemet er? Endret 10. desember 2008 av Pétur Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg bumper denne i håp om svar. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det høres jo ut som en bug. Har du prøvd andre versjoner av VLC? VLC er etter hva jeg vet ikke kodek-avhengig i utgangspunktet så det er mest sansynlig ikke problemet. Du kan jo derimot prøve å tvinge VLC til å bruke en foretrukken kodek for det formatet filmene du prøver å spille av er kodet i å se om det hjelper. Ellers regner jeg med du sitter med nyeste drivere både for skjermkort og chipset? Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Ja, de seneste driverne er i hus. Hvordan ser jeg hvilken kodek hver fil er? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Siden dette mest sansynlig ikke er filmer du har kodet selv (...) er det H.264/MPEG-4 AVC det pleier å gå i. Før du begynner å fikle med VLC for å spesifisere en annen kodek ville jeg prøvd en eldre versjon av VLC. Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Okei. Det skal jeg prøve. Takk for svar. Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Nei, det funket ikke å legge inn de nyeste driverne og fikk det samme resultatet i den nyeste VLC-versonen. Flere forslag? Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Nei, det funket ikke å legge inn de nyeste driverne og fikk det samme resultatet i den nyeste VLC-versonen. Flere forslag? Bedre å bruke Media Player Classic med diverse av Matroska, Haali medie splitter, ffdshow og COREavc codec samlet, mye mer stabilt. Si i fra om du er interessert skal jeg se om jeg finner guiden på google Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Jeg bruker VLC og K-Lite mega codec pack, og kjører alle 720p filer problemfritt. Har enda ikke støtt på noe problemer. Som nevnt over funker også media player classic veldig godt til dette. Laster du ned k-lite codec-pakken får du også media player classic med. Endret 16. desember 2008 av Brian Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 K-Lite Mega Codec-Pack gjorde ingen forskjell. Jeg prøvde å spille av noen 720p-filer i Windows Media Player og det funket. Jeg får vel bare begynne med det da. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
christianreitan Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hei. Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc, og jeg vet at den er i stand til å spille av både 720p og 1080p-filmer. Men, når jeg spiller av mkv-filmfiler som er 720p også har på fullskjerm, hakker det. Altså i VLC når jeg maksimerer vinduet, fungerer det. Når jeg har på fullskjerm og nederst på skjermen er det volumkontroll, tidslinje osv, funker det. MEN når den kommer bort etter noen sekunder, funker det ikke og det begynner å hakke. Noen som vet hva problemet er? Jeg har akkurat samme problemet hos meg! Som du har jeg måttet bruke WMP, men jeg liker meg egentlig bedre i VLC Alt av drivere er good og jeg har prøvd flere eldre versjoner og nyeste vlc. Hvis du eller noen har fikset dette på en måte vil jeg gjerne få vite det Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Nja, jeg har fått det til å funke noen ganger. Når vinduet er maksimert og den tidslinjen fortsatt er der, så trykker jeg Tab + Alt og bytter raskt mellom "skrivebordet" og "VLC". Da funker det noen ganger. Så da vet jeg at VLC er i stand til å kjøre 720p-filer... Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Jeg sverget til VLC i lange tider, men bildekvaliteten er rett og slett dårlig i forhold til både WMP og Media Player Classic. Det er de to sistnevnte jeg bruker nå, i kombinasjon med K-Lite Mega Codec Pack. Funker som bare det til alt jeg har vært borte i av filformater. Mulig jeg hiver bål på bensinen nå, men VLC er ikke allverden å skryte av bildemessig. Eneste VLC er bedre på er teksting. Endret 1. januar 2009 av Trainman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå