cuube Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg er på utkikk etter en bærbar PC for en dame (ca 50 år) som ikke har brukt datamaskiner så veldig mye. Hun skal bruke den til å surfe på internett (trådløst er et krav) og kanskje skrive ett og annet. Altså helt enkelt internett bruk. Prisen må ligge rundt 2000 - 3000 kroner. Dette er den store begrensningen som snevrer inn mulighetene. Selv har jeg et par ideer: ASUS Eee PC 900 sort,9" (2700,-) Denne kommer med en slags enkel versjon av Linux installert. Er det noen som har erfaringer med dette OS'et? Passer det en slik bruker? Den andre muligheten er å prøve å finne noe brukt. Jeg har lite peilig på hardware så tar gjerne mot tips på ok maskiner som koster mellom 2000 og 3000 brukt. Takk for andre inspill og ideer Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Er redd for at linux kan være vanskelig å bruke for ein person som berre har brukt windows før. Trur også at visst der er pc til ein 50 åring så bør du prioritere stor skjerm (og tastatur). Eg trur nok at å bruke ein ASUS kan bli litt knotette for den eldre garde. Eg antar at det er snakk om sofa surfing her, så då burde ein super liten maskin ikkje ha så stor prioritet. Kva med ein stasjoner erstatter? Altså ein laptop med stor widescreen og eit fullverdig tastatur (inkludert numpadden på høgre sida)? Lenke til kommentar
Thomas-lsk Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Acer aspire one hadde vært en fin pc. Bestemora mi har selv denne pc'n og er veldig fornøyd:) Lenke til kommentar
Arcus_98023 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) hva med denne. http://www.binders.no/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=766510&loc=group Endret 10. desember 2008 av Arcus_98023 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå