Gå til innhold

Fate. En "diamond in the rough"?

Anbefalte innlegg

Tenkte å informere om denne utrolig avhengighets dannende spillet.

WEBSIDEN

Den er så å si en ren Diablo klone. Det dreier seg om ett område (om det kommer mer vet jeg ikke, har ikke spilt særlig langt), som i Diablo der det handlet kunn om kirken.

Den har Town og Identify scrolls/books, Weapon Racks, Magic items, antidote potions osv.

Det den gjør anderledes er at den har ikke klasser, her tilpasser du selv din spille stil ved å legge ut poeng i skills. Du kan lage Mann eller Kvinne, og forandre på uteseede...men dette er ikke så omfattende.

Visuelt messig er den helt grei. Du kan laste ned en gratis Media Bonus patch som gir bedre effecter og grafikk.

Spillet fikk jeg gratis med laptoppen jeg kjøpte i sommer, men har ikke testet den før nå fordi jeg regner med slike pakker er noe møkk...men gud så morsom den er. Passer perfekt dersom du ikke har en all verdens kraftig laptop og savner noe å spille.

Den bruke "koselig" grafikk, noe ala WoW. Omgivelsene er ikke så detalijerte, men hoved vekten på effekter er på NPCer/character, monstere og combat effekter, noe som er smart siden det er egentlig her du følger med.

Du får en pet (hund eller katt), som vokser med deg som også kan bære items og få engenskaper. Du kan fiske i spillet (som i WoW) der du kan finne items eller mat. Du kan mate petten som gir den boosts og kan forandre den til andre pets.

Den har også en del "risk" i spillet. Når du dør kan du velge mellom konsekvenser for å bli gjennopplivet. Det fins også shrines som innebærer risiko...men disse er random for hva som skjer...du kan få mer skills, minus skills, monster spawner, item...osv.

Her er en liten trailer. Den gir ikke verdig inntrykk. Anbefaler at dere tester den, den kan skaffet gratis demo på websiden deres.

Offical trailer:

Fan laget presentasjon:

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei er ikke noe spyware. Mulig folk reagerer fordi den har SecuRom?

Uansett så fungerer den feilfritt, og ingen av mine spyware/malware scannere har funnet noe. Det står og under installasjons prossessen at det er garentert ikke noe spyware i den (men 100% vet vi egentlig ikke).

Spillet har 2 formater da. CD og deres "online mynt" system. Jeg vet det er mangen som missliker den mynt systemet. Fungerer som et kontantkort, og du får tilgang til alle spillene, men må bruke en "mynt" for å spille hver gang.

Tror du betaler 7 dollar og får da 50 mynter mnd i et år.

Selv har jeg "CD/hele" versionen. Så jeg er ikke utsatt på noe av det der.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Det står og under installasjons prossessen at det er garentert ikke noe spyware i den.

Da må det jo være sant.

Ufattelig unødvendig kommentar Zealuu. Jeg la jo til 100% kan vi ikke være, men for en eller merkelig grunn bestemte du deg å droppe den delen i quoten.... :ermm:

Dessuten så VET vi ikke noe 100% når vi installerer spill eller annet software hva vi legger inn. Ingenting er sikker.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Vær så snill og fiks topic.

Satt lenge og lurte på hvilke bokstaver som manglet i "Fate...en".

Skal du ha lengre pause, så må du ha mellomrom før og etter punktumene, mens slik du skriver det, så er det mer som en sensur. "Fa..!"

Jeg bruker ikke å pirke på sånne filleting, men det der så bare rart ut.

Spillet i seg selv så litt interessant ut. :)

Lenke til kommentar
Dessuten så VET vi ikke noe 100% når vi installerer spill eller annet software hva vi legger inn. Ingenting er sikker.

I utgangspunktet riktig, men i praksis har man selvsagt en hel del mer tiltro til programvare utviklet og utgitt av selskaper som ikke tidligere har livnært seg av å spre Spyware.

Lenke til kommentar

Litt spionvirksomhet er det nå i alle fall :

"Which only leaves one real issue with Fate... Wild Tangent's reputation for installing spyware on your machine. WT's Web Driver sends information regarding your system's specs and the amount of time you spend playing their games back to Wild Tangent. It doesn't install malware, viruses or pop ups on to your system. If you can live with WT having info regarding your system and how much time you spend playing their games, awesome - go get you some Fate. Otherwise, there's no way to play Fate without having your info sent to WT. There are ways to disable the reporting listed on the game's forums but they aren't easy."

Gamespot.

Lenke til kommentar

Merketlig, jeg spiller på en laptop som er offline, og har ikke hatt noe problemer å spille.

Men jeg har sett på websiden det fins en ladder og poeng system for medlemer, mulig der informasjonen går til. "Spion virksomhet" er å ta litt hardt i. Selv så logger jeg meg ikke inn i noe, og spiller som et annet vanlig spill.

Synes ikke folk skal henge seg oppi det så voldsomt. Nesten alle spill tildags sender informasjon til utviklerene.

Og det er trist dersom folk ikke gidder å teste ut et spill bare pga de er paranoid. Fordi dette lille spillet er virkelig morro. Ser og at den har fått bra andmeldelse på gamespot, og andre steder som 1UP og topp på GameShark.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...